میرشهاب مومنی:

من زورو یا رابین هود نیستم | هیچ کدام از باشگاه‌های ما حرفه‌یی نیستند

مدیرعامل باشگاه سپیدرود می‌گوید کدام یک از باشگاه‌های ما نظیر پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن حرفه‌یی هستند که ما بخواهیم حرفه‌یی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شهاب مومنی، مدیرعامل و مالک باشگاه سپیدرود درباره علت کسب نکردن مجوز ملی و حرفه‌یی توسط این باشگاه، بیان‌ کرد: تیم ما و پارس جنوبی جم برای نخستین‌بار است که به لیگ برتر آمده‌اند.

قسمتی از کار خود را انجام داده‌ایم و بخش دیگر نیز دست ما نبوده است که بخواهیم آن را انجام دهیم و یا فرایندهای زمان بری بوده‌اند. ما در تلاش هستیم تا در بهمن‌ماه یا اوایل فصل بعد بتوانیم مجوز ملی و حرفه‌یی خود را کسب کنیم.

او ادامه‌ داد: تیم ما یکی از کم بدهی‌ترین باشگاه‌های لیگ برتری است. با این که ما تیمی مردمی هستیم و نه فولاد و نه ذوب آهن، کار ما برای حضور در لیگ برتر سخت است. البته تمام تیم‌های لیگ برتری زیان‌ده هستند و بخواهیم واقعیت را ببینیم هیچ کدام حرفه‌یی نیستند.

چیزی که در این جا مطرح است، حمایت دولت و تشکیلات مختلف از سایر باشگاه‌هاست که کمک می‌کند آن‌ها بتوانند مجوز بگیرند. مثلا امثال پرسپولیس، استقلال  از دولت تغذیه می‌کنند و باشگاه‌هایی همچون فولاد، سپاهان و ذوب آهن پشتوانه مالی توسط کارخانه‌های‌شان دارند و تیمی مانند تراکتورسازی تبریز که تشکیلات مختلف روی آن حساس هستند.

مومنی ‌اضافه کرد: فوتبال ما به هیچ وجه حرفه‌یی نیست که بخواهد باشگاه‌هایش حرفه‌یی باشند. همه تیم‌ها زیان‌ده هستند، زیرا منابع درآمد مالی در کشورمان بی‌معنی است. حق پخش تلویزیونی داده نمی‌شود، بلیت‌های دیدارهای ما به اندازه پنج هزار تومان که برابر می‌شود یک دلار و ۲۵ سنت به فروش می‌رسد که در هیچ کجای دنیا این گونه نیست.

پول تبلیغات محیطی به ما داده نمی‌شود و رعایت حق کپی رایت در کشور ما صورت نمی‌گیرد. چگونه می‌خواهیم خود را گول بزنیم که باشگاه‌های ما حرفه‌یی هستند و می‌توانند مجوز آن را بگیرند، در صورتی که AFC می‌گوید زمانی یک باشگاه فوتبال می‌تواند به فعالیت خود ادامه‌ دهد که سودده باشد.

او درباره اعتراض به گرفتن حق پخش تلویزیونی از سازمان صدا و سیما، گفت‌: متاسفانه باشگاه‌های ما یا دولتی هستند و یا نیمه دولتی، اگر اعتراضی کنند و بخواهیم اتحادیه‌ای بر پا کنیم و بازی نکنیم، از بالا به آن‌ها فشار وارد می‌شود که چرا بازی نمی‌کنید و اگر مدیرعاملی مقاومت کند بلافاصله عوض می‌شود. فوتبال ما اتحاد ندارد و به همین دلیل درست نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه سپیدرو در پایان اذعان‌ کرد: من زورو یا رابین هود نیستم که با یک شمشیر از باشگاه مردمی‌ام و همچنین فوتبال ایران دفاع کنم و مقابل مشکلات بایستم.

Share