شیرزاد با حضور در بیمارستان پورسینا؛

مصدومیت دو پاکبان رشتی در حین انجام کار | لباس کارگران باید دارای علائم هشدار دهنده باشد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با حضور در بیمارستان پورسینا از دو نفر پاکبان مصدوم عیادت و دلجویی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد با اشاره به حادثه اتفاق افتاده برای دو پاکبان رشتی اظهار کرد: داریوش شعاع کاظمی و علی نوحی دو پرسنل بخش رفت و روب شهرداری هستند که به علت حادثه رانندگی در حین انجام کار مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی با تاکید به حمایت مالی و معنوی از پاکبانان مصدوم تصریح کرد: متاسفانه به علت بی‌توجهی برخی از رانندگان در حوالی شب یا اوایل صبح شاهد بروز حوادث دلخراشی برای پاکبانان زحمتکش شهر هستیم و امیدوارم با دقت و توجه بیشتر رانندگان بعد از این مشکلی برای این قشر زحمتکش جامعه ایجاد نشود.

شیرزاد با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله ضروریات برای پاکبانان است که در گذشته نیز چندین مرحله اجرا شد گفت: به منظور افزایش آگاهی پاکبانان در مواجه با هر گونه تهدید و خطر قصد داریم به زودی کارگاههای آموزش ایمنی در حین کار برگزار نمائیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست شورای اسلامی رشت افزود: برگزاری دوره های آموزش ایمنی با بهره مندی از ظرفیت پلیس راهور از دیگر برنامه های پیش بینی شده می‌باشد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه پاکبانان به علت سر و کار داشتن با زباله و پسماند در معرض بیماریهای واگیر و عفونی قرار دارند باید به لحاظ بیماریهای خاموش همچون دیابت، فشارخون و… بطور دوره ای مورد پایش و غربالگری سلامت قرار بگیرند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پیمانکاران بخش رفت و روب و شهرداری رشت به وضعیت معیشتی دو پاکبان مصدوم توجه داشته باشند، گفت: حمایت همه جانبه از دو پاکبان مصدوم باید در دستور کار شهرداری و پیمانکار رفت و روب قرار بگیرد تا خانواده های آنان به لحاظ معیشت و… کمبودی احساس نکنند.

شیرزاد در خاتمه گفت: لباس کارگران بخش رفت و روب باید دارای علائم هشدار دهنده از جمله شبرنگ و… باشد و انتظار داریم پیمانکاران رفت و روب به این مبحث توجه داشته باشند و درغیر اینصورت با آنان برخورد خواهد شد.

Share