مشاغل بومی و قدیمی انزلی به روایت تصویر

در گذشته مردم این شهر با مشاغلی مانند صیادی، دام بافی، حصیربافی، فروش ماهی، فروش محصولات محلی، برنج کاری در روستاهای اطراف و مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر گره خورده و به واسطه وجود مشاغل بومی در این شهرستان بازار های سنتی آن نیز از زمان های قدیم رونق داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بندر انزلی از جمله شهرهایی در ایران است که به دلیل مجاورت با دریا و تالاب بین المللی خویش دارای طبیعت خاصی دارد.

در گذشته مردم این شهر با مشاغلی مانند صیادی، دام بافی، حصیربافی، فروش ماهی، فروش محصولات محلی، برنج کاری در روستاهای اطراف و مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای کاسپین گره خورده و به واسطه وجود مشاغل بومی در این شهرستان بازار های سنتی آن نیز از زمان های قدیم رونق داشته است.

امروزه به واسطه گسترش فضای شهرنشینی و روی آوری مردم به زندگی مدرن سبک زندگی مردم تغییر کرده و بسیاری از این مشاغل یا به فراموشی سپرده شده اند یا با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

در تصاویر زیر که از دریچه دوربین «میلاد منصف» بوده است، تعدادی از مشاغل بومی و قدیمی بندر انزلی دیده می شود که شکل سنتی خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه می دهند.

Share