مدیر امور مسکن راه و شهر سازی گیلان

مسکن مهر رشت روی گسل ساخته نشده است | برخی افراد سیاسی به گسترش شایعات دامن می‌زند

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: مسکن مهر رشت روی گسل ساخته نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، رضا علی‌نیا با بیان اینکه در میزان مقاومت و رفتار ساختمان‌های مختلف در برابر ارتعاشات زلزله بر اساس کاربری آنها متفاوت طراحی می‌شود، گفت: مردم نباید به شایعاتی که در خصوص مستحکم نبودن مسکن مهر کرمانشاه در فضای مجازی منعکس می‌شود، توجه کنند.

وی افزود: کم لطفی‌های برخی از افراد سیاسی متاسفانه به گسترش این شایعات دامن می‌زند.

علی‌نیا با بیان اینکه زلزله ۷ریشتری زلزله بزرگی است و به وجود آمدن خسارت بالا در آن پیش بینی می شود، خاطر نشان کرد: وقوع زلزله با این قدرت هر چند صد سال یکبار اتفاق می‌افتد و ساخت سازه‌ها معمولا با استحکامی در مقابله با این حجم از زلزله صورت نمی‌گیرد.

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهر سازی گیلان درخصوص وضعیت استحکام مسکن مهر رشت که بزرگترین سایت مسکن مهر استان محسوب می‌شود و بیش از ۵۰هزار نفر در آن سکونت دارند، تصریح کرد: تجربه نشان داده که گیلان هم استانی زلزله خیز است اما مسکن مهر رشت روی گسل این استان ساخته نشده است.

وی تصریح کرد: ۵۰تا ۶۰ گمانه زنی برای بررسی و آزمایش خاک قبل از سازه های مسکن مهر رشت انجام شده است به جرات می‌توان گفت: ساختمانهای مسکن مهر رشت از استحکام لازم برخوردارند.

علی‌نیا خاطرنشان‌ کرد: البته نازک‌کاری‌ها واحدهای مختلف فرق می‌کند و مشاهده شده است که برخی از نازک‌کاری‌ها آنطور که باید مطلوب نیست، اما پایه همه سازه‌ها محکم است.

Share