با ساخت مستند «طناب بازی»؛

مستند مجری گیلانی شبکه ورزش به فستیوال ایتالیا راه پیدا کرد

مجتبی پوربخش مجری و تهیه کننده گیلانی سال گذشته با کارگردانی و تولید چند مستند از بازی های بومی و محلی در خصوص زنده نگه داشتن این بازیهای قدیمی و جذاب تلاش کرده بود، موفق شد با مستند «طناب بازی» در جشنواره فیلمهای ورزشی به عنوان نماینده کشورمان به فستیوال فیلم های ورزشی ایتالیا راه پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجتبی پوربخش مجری و تهیه کننده گیلانی برنامه پر مخاطب «فوتبال یک» شبکه ورزش که سال گذشته با کارگردانی و تولید چند مستند از بازی های بومی و محلی در خصوص زنده نگه داشتن این بازیهای قدیمی و جذاب تلاش کرده بود، موفق شد با مستند «طناب بازی» در جشنواره فیلمهای ورزشی به عنوان نماینده کشورمان به فستیوال فیلم های ورزشی ایتالیا راه پیدا کند.

فستیوال فیلم های ورزشی یکی از فستیوالهای مهم و معتبر فیلمهای ورزشی است و هر ساله در شهر میلان برگزار می شود.

این مستند داستان جمشید پهلوان یکی از لافند بازهای پر تلاش استان گیلان است که همراه با همسر و فرزند خود از رو طناب راه میرود لافند بازی که یکی از بازیهای بومی و محلی استان گیلان است را زنده نگه داشته است.

گفتنی است علی رغم اینکه مجتبی پوربخش به این فستیوال بین المللی که از ۱۵ نوامبر تا ۲۰ معادل ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه در میلان برگزار می شود دعوت شده بود به دلیل تهیه کنندگی و اجرای برنامه پرمخاطب «فوتبال یک» شبکه ورزش از حضور در جشنواره عذرخواهی کرد و مدیران ارشد و نمایندگانی از شبکه ورزش در این مراسم حضور خواهند داشت.

سبحان فرزانه، علیرضا وهابی، حمیدخیراندیش و وحید قادری از عوامل ساخت این مستند ورزشی می باشند.

Share