با حضور جانشین فرماندهی انتظامی گیلان

فرمانده جدید نیروی انتظامی صومعه‎سرا معارفه شد

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به وضعیت مطلوب شهرستان صومعه سرا در زمینه انتظامی، گفت: در ایجاد امنیت دستگاه و مردم نیز باید با پلیس مشارکت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، ظهر چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مراسم تودیع معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان صومعه سرا در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

سرهنگ مهرداد مهرگان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی صومعه سرا که ظهر چهارشنبه در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد به وضعیت خوب این شهر در حوزه امنیت اشاره کرد.

وی با اشاره به مولفه ها و پارمترهای سنجش وضعیت شهرستان ها، افزود: براساس این پارامترها شهرستان صومعه سرا در بسیاری از حوزه ها به ویژه جرایم و پیشگیری از جرایم و کشف جرم در مقایسه با سایر شهرستان های استان از حد متوسط بالاتر بوده است.

 تولید و ایجاد امنیت یکی از وظایف نیروی انتظامی

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه توجه به برخی از جرایم در ایجاد احساس امنیت مردم تأثیرگذار است، گفت: یکی از وظایف محوری نیروی انتظامی تولید و ایجاد امنیت است.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد امنیت تنها نیروی انتظامی نقش آفرین نیست و سایر دستگاه‌های از شورای تأمین تا هر کدام از شهروندان تأثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری باید در تولید امنیت «مجاهد فی سبیل الله» بود که این بدان معنا است که همه باید در ایجاد و برقراری و ماندگاری امنیت نقش آفرین باشند.

سرهنگ مهرگان در ادامه استقرار امنیت در سطح شهرستان صومعه سرا را متاثر از همین اصل دانست و تصریح کرد: امنیت نمی تواند پایدار و فراگیر باشد تا زمانی که تک تک آحاد جامعه اعم از مسئول و مردم به نقش خود به درستی عمل نکنند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی های انجام شده در زمینه احساس امنیت در این حوزه استحفاظی حاکی از رضایتمندی بالاتر از حد متوسط شهروندان صومعه سرایی بود، یادآورشد: البته در برخی موارد همانند تصادفات رانندگی، نزاع و موادمخدر مردم خواستار برخورد بیشتر  بودند.

استفاده از امکانات علمی و هوشمندانه در فعالیت های پلیس

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه در زمینه امنیت این قول داده می شود که با برنامه ریزی و استفاده از امکانات علمی و هوشمندانه نهایت تلاش و سعی خود را انجام دهیم، افزود: اولویت نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه است که نیازمند مشارکت اجتماعی است.

به گفته این مسئول پلیس به تنهایی نمی‌تواند در زمینه ایجاد امنیت اقدام کند و تازمانی هم که این امنیت برقرار نشود از مقبولیت اجتماعی برخودار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه ایجاد امنیت با توجه به گسترش فضای مجازی، آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی روبه رو هستیم، گفت: پلیس تمام توان خود را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین برقراری امنیت به کار می بندد.

سرهنگ مهرگان همچنین خوشبختانه بسیاری از دغدغه هایی که در شهرستان های دیگر استان وجود دارد در صومعه سرا بسیار اندک است، تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های اخلاقی و رعایت معارف دینی و مذهبی در صومعه سرا بسیار مناسب تر از سایر نقاط است.

وی ادامه داد: در زمینه انتخاب گزینه برای فرماندهی نیروی انتظامی صومعه سرا نیز تلاش شده تا از توان داخلی شهرستان بهره گیری شود و این روندی است که در سایر مناطق نیز استفاده می شود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از سرهنگ «اردشیر آقاجانی» فرمانده سابق نیروی انتظامی صومعه سرا، «عبدالعلی شعبانی» به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان معرفی شد.

Share