وکیل پایه یک دادگستری با انتقاد از دادستانی خبرداد

صدور قرار یک میلیاردی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب

یک وکیل پایه یک دادگستری از صدور قرار یک میلیارد تومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: این قرار نوعی مسامحه به مقصود است یعنی دادستانی هم قرار صادر کرده و هم خیلی آسان گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، محمدصالح نیک‌بخت در رابطه با پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب گفت: دادستانی قراری یک میلیارد تومانی برای پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب صادر کرده است.

وی ادامه داد: ما امروز از طریق دوستان خودمان در کانون وکلای کرمانشاه از این موضوع مطلع شدیم. این در حالی است که این بیمارستان با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی آن هم در زمانی که دلار هزار تومان بود، ساخته شده است. وقتی برای یک خبرنگار به‌خاطر نوشتن یک گزارش یا یک جمله قرار ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونی صادر می‌شود چگونه برای این فرد که در بیمارستانی که ساخته حداقل پنج نفر کشته شده‌اند چنین قراری صادر می‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: ‌این قرار نوعی مسامحه به مقصود است یعنی دادستانی هم قرار صادر کرده و هم خیلی آسان گرفته است. وقتی در یک بیمارستان به دلیل زلزله پنج نفر کشته می‌شوند یا اینکه اصلا در شرایط بحران از دسترس خارج شده و این چنین قراری برای آنها صادر می‌شود نشان از این دارد که در کشور ما جان مردم ارزش ندارد.

نیکبخت درخصوص حضور خود در منطقه زلزله‌زده اظهار داشت: پس از وقوع زلزله وکلای کرد مقیم مرکز به من مراجعه کردند و خواستار حمایت و کمک به مردم این مناطق بودند. ما هم به کانون وکلای مرکز رفتیم و خوشبختانه دیدیم که قبل از حضور ما هیات‌رئیسه تصمیم گرفته ۱۵۰ میلیون تومان از محل دارایی کانون به این مردم کمک کند و اعضای هیات رئیسه هر کدام نیز یک میلیون تومان به صورت شخصی که در مجموع ۱۸ میلیون تومان می‌شود به این امر اختصاص دادند.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم بر این شد که من به اتفاق دکتر بلوری برای هزینه این مبلغ و نیازسنجی به منطقه اعزام شویم ضمن آنکه موکلان ما نیز اقدام به اهدای دو هزار تخته پتو کردند که امروز با نظارت جمعی از وکلای کرد بین مصدومان توزیع شد.

این عضو کانون وکلا افزود: خوشبختانه مواد غذایی، آب، چادر و پتو به اندازه کافی موجود است و در حال حاضر مهم‌ترین نیازها برای مردم لباس گرم نو، کفش، پلاستیک و اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده برای بچه‌هاست.

Share