جعفرزاده در واکنش به لفاظی‌های الجبیر:

صبر مردم منطقه از مداخلات عربستان درحال لبریز شدن است|حزب‌الله نبود لبنانی درکار نبود

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است وزیرخارجه عربستان درحالی مدعی لبریزشدن صبرشان به‌دلیل مداخلات ایران در امور منطقه هستند که خود جنگ یمن را سبب شده و حزب‌الله را که ضامن موجودیت لبنان است، عامل بی‌ثباتی می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به لفاظی های اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان علیه ایران که مدعی شده بود کاسه صبر عربستان از مداخلات ایران در امور منطقه لبریز شده است، گفت: در واقع کاسه صبر مردم منطقه از اقدامات عربستان در حال لبریز شدن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پیش از این نیز قطر که از همپیمانان عربستان سعودی بود خود را از دایره همکاری با عربستان خارج کرد و امروز شاهدیم که کویت نیز از سیاست های عربستان گله مند است.

وی در ادامه یادآور شد: عربستان سعودی خود را پدرخوانده اعراب می داند و به خود اجازه می‌دهد تا در امور داخلی آنها دخالت کند.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین ابراز داشت: به نظر می رسد دیپلماسی عمومی بین المللی به سران رژیم آل سعود آموزش داده نشده و وزیر خارجه عربستان از سطح ضعیف دیپلماسی برخوردار است که این چنین نسبت به ایران لفاظی می کند.

این نماینده مردم همچنین تأکید کرد: اگر عربستان در سیاست های خود دست از پا خطا کند، درس تلخی به او خواهیم داد که در تاریخ منطقه نوشته شود.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در پایان در واکنش به این ادعای الجبیر که لبنان تا زمانی که حزب الله را خلع سلاح نکند روی آرامش و ثبات را نخواهد دید، اظهار داشت: عربستان ثبات را از منظر خود می بیند در حالی که اگر حزب الله لبنان نبود چیزی به نام لبنان باقی نمی ماند لذا بهتر است در شرایط کنونی سعد الحریری را آزاد کرده و اموال او را که گفته شده میزانی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار به عنوان سهام شرکت های وی در عربستان است به او بازگردانند.

Share