با حضور در منزل شهید؛

شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان با خانواده شهید سجاسی دیدار کردند

شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان با خانواده شهید سجاسی از شهدای تظاهرات ۲۲ آبان ۱۳۵۷ مردم لاهیجان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان با خانواده شهید سجاسی از شهدای تظاهرات ۲۲ آبان ۱۳۵۷ مردم لاهیجان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در منزل شهید سجاسی برگزار شد، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان با بیان اینکه ۲۲ آبان روزی ماندگار در تقویم و تاریخ شهرستان لاهیجان می باشد، افزود: مردم غیور لاهیجان در این روز علیه رژیم ستم شاهی تظاهرات کردند که مورد هجوم وحشیانه مأموران طاغوت قرار گرفت و چند نفر از مردم ولایتمدار این شهرستان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ضمن گرامیدشت خاطره شهدای لاهیجان در ۲۲ آبان ۱۳۵۷، اضافه کرد: شهید سجاسی از جمله این شهدا بود که با ۱۶ سال سن در حالیکه دانش آموز بود به شهادت رسید.

شهردار لاهیجان افزود: شهید سجاسی در اوج جوانی مبارزه با استعمار و استبداد را انتخاب کرد و امروز پدر و مادر این شهید همچون نگینی در بین مردم شهر لاهیجان هستند.

وی با بیان اینکه لاهیجان همیشه میزبان بهترین ها بوده است، گفت: امروز ما آرامش خود را مدیون شهدا هستیم و ایران اسلامی به شهدای گرانقدر خود افتخار می کند و شهدا متعلق به همه مردم هستند.

کاظمی افزود: با افتخار دست پدر و مادر شهید را که پدر و مادر معنوی ما هستند می بوسم و ما باید همیشه از خانواده شهدا دلجویی و قدردانی کنیم.

پدر شهید سجاسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر افزود: شهید سجاسی روز ۲۲ آبان ۱۳۵۷ در بازگشت از مدرسه به خیل عظیم تظاهرات مردم لاهیجان علیه طاغوت پیوست و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این دیدار یاد و خاطره شهدای ۲۲ آبان ۵۷ لاهیجان و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و وطن را گرامی داشتند.

Share