با حضور مسئولان

شهردار ماسوله معارفه شد | اسماعیل پور: ماسوله قلب تپنده تاریخ ایران زمین است

طی مراسمی با حضور فرماندار فومن و سایر مسئولان این شهرستان حسن آقاجانی به عنوان بیست و چهارمین شهردار ماسوله معرفی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین اسماعیل پور ظهر امروز در جلسه معارفه شهردار ماسوله در کتابخانه این شهر تاریخی با بیان اینکه ماسوله نماد میراث فرهنگی است، گفت: در میراث فرهنگی از لحاظ اررشی، آثار مختلفی وجود دارد.

فرماندار فومن‌ با تاکید براینکه ماسوله از میراث‌های نفیس فرهنگی و تاریخی ایران زمین است، افزود: ماسوله در کنار محدودیت های تاریخی، موجب اقتدار است.

وی با یادآوری اینکه ماسوله در نوبت ثبت جهانی است و پیش از انقلاب ثبت ملی شده است، ادامه داد: بسیاری از آیین‌های ماسوله، ثبت ملی شده‌اند.

این مسئول با تصریح براینکه طبق نظر باستان شناسان، ماسوله بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: ماسوله بنا شده در عصر آهن است.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه ماسوله‌ای ها در قدیم ابزارساز بوده‌اند، متذکرشد: راه ماسوله به خلخال یکی از پروژه‌های مهم در دست ساخت است که باید با برنامه‌ریزی اصولی راه اندازی شود.

فرماندار فومن‌ با اشاره به اینکه ده عنوان برای ثبت جهانی ماسوله باید انجام شود، متذکرشد: بخشی از رفع موانع ثبت جهانی ماسوله نیاز به منابع ملی دارد.

وی با تاکید براینکه شهردار جدید ماسوله دارای روابط عمومی بالا، اخلاق خسته و تجربه ای مناسب است، خاطرنشان کرد: شهرداری ماسوله دارای محدودیت های طبیعی، میراثی و … است.

اسماعیل پور با یادآوری اینکه باید برای مردم ماسوله امکانات رفاهی فراهم شود، گفت: معیار مهم ارزش یابی برای شهردار ماسوله تحقق درآمد پایدار برای آینده این شهر است.

فرماندار فومن با بیان اینکه برای حل مشکلات انرژی گرمایشی ماسوله در حال تلاش هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولان ماسوله باید دلسوزانه برای حفظ و توسعه این شهر قدم بردارند.

اسماعیل پور خواستار تعامل بیشتر میراث فرهنگی و شهرداری ماسوله با یکدیگر شد و گفت: باید برای ثبت جهانی ماسوله تلاش کنیم.

وی با تاکید براینکه برای کم کاری در ساخت و حفظ و توسعه ماسوله هیچ عذری را نخواهم پذیرفت، خاطرنشان کرد: ماسوله قلب تپنده تاریخ ایران زمین است.

Share