در جلسه عصر امروز شورای شهر رشت

شهرداری رشت سرطان گرفت، حاجی‌پور اتمام حجت کرد و علوی به خدا پناه برد

رمضانپور اعلام کرد که شهرداری دچار سرطان خوش خیم شده و از آن سو نیز حاجی پور انتقادات خود را روانه ریاست شورا کرد و علوی نیز گفت: به خداوند بزرگ پناه خواهم برد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیزدهمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضا در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

شیرزاد: مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا در ابتدای جلسه با اشاره به مشکل سروان گفت: اینبار نیز مردم همکاری کردند و باصبر اجازه داددن زباله ها وارد دفنگاه سراوان شود و بنده امیدواریم مسئولین که با حضور در کنار مردم به آنها برای بهبود شرایط قول دادند به وعده‌هایشان عمل کنند.

شیرزاد ادامه داد: پیگیری زباله سوز و آسفالت معابر از وظایف شهرداری است که باید انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای همه ما درسی بزرگ بود گفت: خانواده شهدا همیشه در کشور ما در راس موضوعات هستند و امیدواریم درس شهید فهمیده وارد کتب درسی شود تا درس ایثار و شهادت همچنان ادامه دار باشد.

شیرزاد در ادامه به موفقیت بانوان کاراته کار گیلانی در جهان اشاره کرد گفت: قهرمانی تیم کاراته ایران با حضور باوان گیلانی را به مردم کشور و بانوان ورزشکار گیلانی تبریک می‌گویم.

در ادامه جلسه علوی رییس شورای شهر رشت بابت عدم برگزاری جلسات شورا عذرخواهی کرد و گفت: هفته گذشته به علت عدم حضور چند تن از اعضا در استان نتوانستیم جلسه را برکزار کنیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

رسولی: شمارش معکوس سراوان را جدی بگیریم

رضا رسولی عضو دیگر شورای شهر رشت در ادامه گفت: با انرژی که همه اعضا در کمیسیون گذاشته میشود امیدواریم که جلسات شورا به ترتیب برگزار شود تا لایحه ها را بررسی کنیم.

وی افزود: شورای پنجم معطوف به کار است و البته تفاوتهایی در دیدگاهها وجود دارد اما همه برای توسعه شهر فعالیت می‌کنند.

این عضو شورا به موضوع سراوان نیز اشاره کرد و گفت: شمارش معکوسی شروع شده است و باید این شمارش را در سراوان جدی بگیریم و راه درپیش گرفته شده بهسازی سراوان است.

رسولی ادامه داد: در سراوان قرارداد پیمانکار تمام شده است و کاری در حال حاضر انجام نمی‌شود و از رییس شورا می‌خواهیم که نامه ای در جهت تسریع کا به شهرداری ارسال کند.

وی با شاره به موضوعات مطرح شده در کمیسیون عمران گفت: کارگروه عمران تشکیل شده و روزهای سه شنبه کارگروه و روزهای دیکر کمیته ها در حال کار هستند.

این عضو شورا در مورد پروژه های در حال انحام نیز اظهار کرد: گفته شده ۷۳۰ میلیارد تومان شهرداری بدهی دارد و باید در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد زیرا این مقدار بدهی نیست بلکه تعهد است. چون هنوز بخشی از کار انجام نشده است و پروژه ها را باید اولویت بندی کنیم و امیدواریم کارگروهی در شهرداری در همین مورد به زودی تشکیل شود.

وی خواستار مدیریت منابع موجود برای دستیابی به اهداف مورد نظر شد و گفت: پارک محتشم باید احیا و فضای تاریخی و تفریحی آن حفظ شود. همچنین زمین خوبی در مسکن مهر برای احداث پارک داریم.

حاجی‌پور: علوی پدرانه برخورد کند و مشورت داشته باشد/ اتمام حجت درباره مرکز کنترل ترافیک در رشت

در ادامه اسماعیل حاجی‌پور دیگر عضو شورا گفت: مردم از شورای پنجم انتظار ویژه‌ای دارند. شورای چهارم با همه فراز و فرودها خوب کار کرد و بی‌انصافی است که بگوییم کم‌کاری کردند.

وی با بیان اینکه رییس شورا باید نقص‌های شورای چهارم را برطرف کند، افزود: این کار در فضای دوستانه اتفاق خواهد افتاد و اگر بخواهیم مچ‌گیری کنیم از اصل جا می‌مانیم. همه باید همدل و همکار باشیم.

حاجی‌پور اظهار کرد: علوی سنش از همه کمتر است اما وقتی آنجا به عنوان رییس شورا نشسته است باید پدرانه برخورد داشته باشند. البته بخشی از کارهایشان خوب بود اما به بخشی هم انتقاد داردیم و بهتر است در کارها بیشتر مشورت کند.

این عضو شورا با بیان اینکه هنوز تکلیف ۲۳ مشاور مشخص نشده است، تصریح کرد: می‌بینیم که باز هم مشاور وارد شورا می‌شود. بنده مخالف ورود جوان‌ها نیستم اما باید رییس شورا با اعضا مشورت داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به معضل ترافیک اشاره کرد و گفت: پنج سال است که ۵ میلیارد تومان پول بیت المال خاک میخورد. اصرار دارم که مرکز کنترل ترافیک در رشت راه اندازی شود تا با اعمال قانون بتوانیم مشکل ترافیک را حل کنیم.

حاجی‌پور متذکر شد: این آخرین تذکر است و اگر کار را انجام ندهید خودم شخصا وارد کار می‌شوم. بنده از سرهنگ محمدی تشکر میکنم. همه کارها انجام میشود فقط یک واحد در فاوای شهرداری مدتی کار را خوابانده است. از فرمانداری شهرستان رشت که ۳۵۰ میلیون در شورای برنامه ریزی برای کنترل و ترافیک در نظر گرفته است نیز تشکر می‌کنم.

رمضانپور: شهرداری سرطان خوش خیم گرفته است

در ادامه جلسه احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: بنده با امید وارد عرصه این شورا شدم تا بتوانیم با همدلی و هم‌زبانی شهر را توسعه دهیم. ما شورای شهرداری نیستم. اما متاسفانه این روزها حال هوای شهرداری خوب نیست و به یک سرطان خوش خیم تبدیل شده است و داروی آن هم‌دلی اعضای شورای شهر رشت با شهردار است.

وی ادامه داد: ما ثابت کردیم که برای توسعه شهر بدون هر گونه جناح‌بازی و با همدلی و همکاری کار خواهیم کرد. دست‎نوشته‌هایی در فضای مجازی می‌بینم که برازنده شورا نیست.

رمضانپور با بیان اینکه مردم با اعتماد و امید به این اعضا رای دادند گفت: نباید کاری کنیم که کوچکترین ترکی به شورا وارد بیاید و این بسیار خطرناک خواهد بود. این را دلسوزانه می‌گویم که شورای شهر رشت در همه ادوار کار کرده است. همه تلاش‌هایی که در دوره‌های قبل انجام شده است در این دوره باید نمونه باشد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: باید در ابتدا وحدت داشته باشیم و سپس با همه ارگانها و نهادها همکاری و تعامل داشته باشیم. شهر رشت پیشانی استان است و باید از همه کمک بگیریم.

وی در ادامه بیشترین مشکلات شهر رشت را مربوط به بدهی کلان شهرداری، سراوان و حقوق معوقه دانست.

علیپور: بهتر است به جای شعار عمل کنیم

به گزارش دیارمیرزا، محمدحسن علیپور دیگر عضو شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: در بازدیدی که از شهر بازی و اتوبوس‌های شهر رشت داشتم مردم بسیار معترض هستند.

وی در مورد صحبت های رمضان‌پور و حاجی‎پور نیز گفت: این صحبتها شیرین اما در عمل ضعیف است. همکاران ما چه موقعی از ماشین خودشان پیاده شدند و در بین مردم رفتند؟! بهتر است به جای شعار عمل کنیم.

علوی: سکوت می‌کنم و به خداوند بزرگ پناه خواهم برد

امیرحسین علوی نیز در ادامه جلسه گفت: هیچ مشاوری به امضای من در جلسات حضور نیافته است و ۲۳ مشاوره برای شورای قبلی است. بنده در مورد تهمت‌هایی که به من می‌زنند سکوت می‌کنم و به خداوند بزرگ پناه خواهم برد.

وی به سفر خود به نیشابور و شرکت در همایش شهرهای جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: این همایش دستاوردهای خوبی برای رشت داشته است.

علوی در مورد سراوان نیز اظهار کرد: بار دیگر از تدبیر فرماندار شهرستان رشت برای آرام کردن فضا تشکر می‌کنم.

وی در پایان جلسه گفت: از همه کمیسیون‌ها می‌خواهم طرح‌ها و مصوبات را به هیات رییسه انتقال دهند. همچنین جلسه فوق العاده دوشنبه تشکیل میشود و سه شنبه عازم کربلا هستم.

افزایش بلیط اتوبوس

گفتنی است در ادامه این جلسه بلیط اتوبوس‌ها از ۱۷۵ به ۲۵۰ تومانب افزایش یافت. با یک فوریت لایحه تشکیل کارگروه شناسایی و رفع معضلات جاتبازان و معلولین و اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی موافقت شد.

 

Share