در شهرداری رشت چه خبر است

شاهکار معاونت حمل و نقل شهرداری و محرومیت ۱۰ ساله رشت از حمل و نقل ریلی

نائب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت اظهار کرد: حذف سیستم انبوه بر ریلی از طرح جامع حمل‌ونقل شهر رشت خارج از مصوبه جلسه شورای عالی ترافیک و تضییع حقوق مردم شهر رشت می باشد.

شهرداری رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهروندان رشت سالها منتظر تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک در شورای عالی ترافیک بودند و حال این مصوبه در حالی انجام شد که راه‌اندازی انبوه بر ریلى از طرح جامع حمل‌ونقل حذف‌شده است.

وى افزود: این در حالى است که در جلسه شوراى عالى ترافیک کشور که با حضور چند معاون وزیر و دفاع معاونت عمرانى استاندار، سرپرست وقت و بنده توافق نهایى مبنى بر تصویب انبوه بر با ارایه مطالعات امکان‌سنجی تصویب شد و نهایتا در صورتجلسه به گونه اى کاملا متفاوت منعکس شد که بدون کنترل و دقت واحد مطالعات به امضای مسئولین مربوطه رسید.

نائب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه شهر رشت جزو بزرگ شهرها محسوب می‌شود،گفت: در شرایطی که شورای عالی ترافیک رشت را جزو بزرگ شهرها معرفی می‌شناسد حذف سیستم انبوه بر اجحافی بزرگ در حق مردم رشت می باشد.

رسولی بیان کرد: متاسفانه در واحد مطالعات معاونت حمل‌ونقل شهرداری رشت نیز سهل‌انگاری صورت گرفته است که در نهایت این اتفاق رقم خورد.

وی خواستار بازنگری طرح جامع ترافیکی رشت در شورای عالی ترافیک شد و تصریح کرد: برای رفع این مشکل به تهران خواهیم رفت و از حقوق مردم رشت دفاع می‌کنیم.

نائب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت بابیان اینکه راه‌اندازی انبوه بر ریلی در افق ۱۴۰۵ طرح جامع ترافیک رشت پیش‌بینی‌شده بود گفت: انبوه بر ریلی به لحاظ حمل‌ونقل، زیست محیطی و پدافند غیر عامل بسیار اهمیت دارد و نباید مردم رشت از مزایای این مهم محروم باشند.

 رسولی با اذعان به اینکه مردم رشت لایق داشتن بهترین‌ها هستند اظهار کرد: بر اساس این مصوبه شهر رشت تا ده سال آینده اجازه اصلاح طرح جامع را نخواهد داشت و این مبحث با اهداف توسعه در رشت تناقض دارد.

وى با اشاره به برخورد قاطع با واحد سهل انگار در این خصوص، افزود: نمایندگان مردم اجازه نخواهند داد حقوق مردم با بی‌مسئولیتی مسوول خاطى یک واحد شهردارى تضییع شود.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share