دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

سوگواره های ادبی، فیلم و عکس اربعین در گیلان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه مربوط به شورآفرینی اربعین یکی از پیشتازان فرهنگ بزرگ انسجام اهل ایمان در آخرالزمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: پنج سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی ویژه زوار گیلانی پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی شامل بخش‌های ادبی، فیلم، عکس و فضای مجازی برگزار می‎شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی شامگاه شنبه در نشست خبری با موضوع پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی و استقبال از زوار غیر ایرانی در ساختمان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک مانور بزرگ شیعی در جهان اسلام است اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه مربوط به شورآفرینی اربعین یکی از پیشتازان فرهنگ بزرگ انسجام اهل ایمان در آخرالزمان است.

وی افزود: جبهه فرهنگی انقلاب از سال ۹۲ تاکنون با برپایی کاروان‌های «قافله عاشقی» نسبت به احیای مناسک مذهبی مهم اربعین در استان گیلان اقدام کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: تا قبل از سال ۹۲ حرکت‌های مردمی قابل توجهی در همایش بزرگ اربعین حسینی در استان وجود نداشت و و آن موج‌آفرینی رسانه‌ای در اربعین مشاهده نمی‌شد.

مهدوی برگزاری پنج سوگواره فرهنگی هنری قافله عاشقی ویژه زوار گیلانی پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی را از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان دانست و اظهار کرد: این سوگوارها شامل بخش‌های ادبی، فیلم، عکس و فضای مجازی هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه زوار گیلانی پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند آثار خود به دبیرخانه جبهه ارسال کنند و در سوگواره‌های مذکور شرکت کنند، گفت: آخرین‌ مهلت ارسال آثار ۳۰ آذر ماه سال جاری سات و به شرکت‌کنندگان برتر هدایای نفیس فرهنگی اهدا خواهد شد.

وی به استقرار دو موکب «قافله عاشقی» و «امام رضا(ع)» جهت استقبال و پذیرایی از زوار غیر ایرانی پیاده‌روی اربعین حسینی در آستارا و لوشان اشاره کرد و گفت: موکب قافله عاشقی در لوشان و موکب امام رضا(ع) در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا مستقر شده اند و به زائران غیرایرانی خدمات ارایه می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه مردم استان و شهرستان آستارا می‌توانند نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به موکب امام رضا (ع) واقع در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا تحویل دهند افزود: موکب امام رضا(ع) واقع در امام‌زادگان این شهرستان به زیارت مجازی حرم امام رضا (ع) مجهز است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ساعت ۸ شب ۱۴ آبان مراسم دعای توسل گیلانی‌ها در حرم امام علی(ع) برگزار می شود ادامه داد: گیلانی‌ها در کربلای معلا سه موکب برای اسکان دارند.

وی با بیان اینکه ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۹ آبان با حضور زوار گیلانی مراسم دعای پرفیض زیارت اربعین در کربلای معلی برگزار می شود اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه جبهه برای زائران گیلان ساعت ۲۰ روز جمعه است که دسته عزاداری گیلانیان به سمت حرمین شریفین حرکت خواهند کرد.

مهدوی ادامه داد: ساعت ۲۰ روز شنبه ۲۰ آبان نیز مراسم توسل و وداع در حرم حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان به اجرای طرح پاک‌ترین مسیر برای دومین سال متوالی توسط جبهه اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح به زواری که به‌صورت کاروانی به کربلای معلا مشرف می‌شوند کیسه‌های زباله اهدا می‌شود تا در طول پیاده‌روی نسبت به پاک‌سازی مسیر کربلا اقدام کنند.

Share