وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:

سهم عمده طلاق ها در۳ سال نخست زندگی مشترک

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به انتقادهایی مبنی بر مغفول ماندن بخش جوانان در این وزارتخانه به اهم اقدامات دولت در حوزه رسیدگی به امور این قشر از جامعه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر در مراسم تشریح عملکرد اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج گفت: بر اساس آمار ارائه شده در این مراسم، صف انتظار دریافت تسهیلات ازدوداج از ۵۲۰ هزار نفر در ابتدای اجرای طرح ضربتی پرداخت این وام، امروز به حدود ۱۲۰ هزار نفر رسیده که ناشی از تدبیر و مدیریت دولت در این زمینه است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی ازدواج در سال ۹۲ به عنوان نخستین سال فعالیت دولت یازدهم تا سقف ۳ میلیون تومان بود گفت: در همان سال ۲۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شد که امروز این رقم به حدود ۹۸۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است که رشد ۳.۵ برابری را نشان می دهد و یکی از نقاط قوت دولت در حوزه رسیدگی به امور جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۶۰۰ هزار فقره وام ازدواج در قالب اجرای این طرح به زوج های جوان پرداخت خواهد شد، گفت: در این صورت سقف تسهیلات پرداختی ازدواج از سوی دولت در سال ۹۶ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

سلطانی فر به انتقادهایی مبنی بر مغفول ماندن بخش جوانان در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه انتقادهایی می شود که بخش جوانان در فعالیت های وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده اما پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان نشان دهنده توجه دولت به امور این قشر از جامعه است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در زمینه سازمان های مردم نهاد نیز دولت کارنامه خوبی دارد که مرتبط با وزارت ورزش و جوانان است که در این راستا سازمانها مردم نهاد مرتبط با این وزارتخانه از کمتر از ۱۰۰ نهاد در ابتدای دولت یازدهم امروز به حدود ۲ هزار سازمان رسیده است و تا پایان دولت نیز پیش بینی می شود که تعداد سازمانهای مردم نهاد به بیش از ۵ هزار سازمان برسد.

وی تصریح کرد: همچنین در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تقریبا می توان گفت خانه جوان فعالی در استانها و شهرستانها نداشتیم اما امروز افتخار داریم حدود ۵۰ خانه جوان در کشور ایجاد شده است.

سلطانی فر افزود: در عین حال یکی دیگر از اقدامات خوب مجموعه وزارت ورزش و جوانان در حوزه رسیدگی به امور جوانان نیزانجام فعالیت هایی در جهت تحکیم بنیان خانواده زوج های جوان است. متاسفانه بر اساس آمارها بسیاری از طلاق ها به دلیل عدم آموزش های لازم در یک سال تا ۳ سال نخست زندگی زوج های جوان صورت می گیرد که در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی دفاتر مشاوره و راهنمای ازدواج را به ۲۵۰ مرکز افزایش داده ایم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به امور جوانان، در جهت حمایت از این قشر از جامعه اقدام کنیم.

Share