استاندار گیلان

سد پلرود برای تأمین آب شرب و کشاورزی شرق گیلان بسیار مهم است

استاندار گیلان امروز از مسیر پیشنهادی قزوین – رحیم آباد – کلاچای در محدوده استان گیلان، سد پلرود رحیم آباد و همچنین کنارگذر در حال احداث شهر لنگرود بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان از جاده قزوین – رحیم آباد – کلاچای، سد پلرود و کنارگذر لنگرود بازدید کرد.

مصطفی سالاری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این مسیر، راهی مهم و استراتژیک برای توسعه استان است که پس از تکمیل می تواند سبب توسعه گردشگری استان شود.

وی با بیان اینکه پیگیری جدی برای اجرای این پروژه صورت گرفته است، افزود: از آنجایی که این راه از مناطق کوهستانی عبور می کند اجرای آن به اعتبار زیادی نیاز دارد و باید برای تکمیل آن تونل های متعددی احداث شود.

وی در این سفر یکروزه ضمن بازدید از سد پلرود رحیم آباد خاطرنشان کرد: سد پلرود برای تأمین آب شرب و کشاورزی شرق گیلان بسیار مهم است و تلاش می کنیم تا مسائل و مشکلات مربوط به تملک زمین های حوضچه سد هرچه سریعتر رفع شود تا بتوانیم این سد را تا دو سال دیگر به بهره برداری برسانیم؛ هدف ما این است که خیر اجرای این پروژه به مردم برسد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه برنامه های امروز و در حاشیه بازدید از کنارگذر در حال احداث شهر لنگرود، گفت: برای تهیه مصالح و تسریع در روند ساخت این کنارگذر کارگروه ویژه ای تشکیل خواهد شد.

گفتنی است طول کل مسیر پیشنهادی قزوین – رحیم آباد – کلاچای حدود ۱۴۳ کیلومتر می‌باشد که ۷۱ کیلومتر از مسیر در محدوده استان قزوین و ۷۲ کیلومتر دیگر در محدوده استان گیلان می‌باشد.

Share