با حکم دادستانی تهران

روزنامه کیهان برای دو روز متوالی توقیف شد

روزنامه کیهان برای دو روز متوالی به دلیل اقدام خلاف مصالح و امنیت ملی توقیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دادستانی تهران، بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان بر خلاف سیاست‌های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه‌ای، این روزنامه را برای دو روز (شنبه و یکشنبه آینده) توقیف کرد.

دوشنبه این هفته ـ ۱۵ آبان ماه ـ هم دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد، در جلسه امروز مقرر شد به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده شود.

جواد قدمی، قاضی سابق دادگستری در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته، با اشاره به پرونده‌هایی که در مدت خدمت در دادگاه مطبوعات رسیدگی کرده بود، به توقیف روزنامه کیهان در سال ۸۲ اشاره کرده و دلیل آن را نشر مطلبی در بخش گفت‌وشنود آن روزنامه دانسته است.

او گفته است: این مطلب مربوط به مجلس ششم می‌شد و اگر اشتباه نکنم مقارن با تحصن نمایندگان در مجلس ششم بود. این مطلب به گونه‌ای نادرست القاء می‌شد که این موضوع مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان، دولتی‌ها و افراد دیگر قرار گرفت که روزنامه هم به همین دلیل توقیف شد.

قدمی توقیف روزنامه کیهان در آن زمان را هم موقتی خوانده و اینکه بعد از سپری شدن مدت آن، روزنامه رفع توقیف شد.

سال ۸۸ هم خبری مبنی بر توقیف روزنامه کیهان منتشر شد که این خبر سریعا توسط مشاور حقوقی مدیر مسوول روزنامه کیهان رد و اعلام شد: توقیف روزنامه کیهان صرفا یک شایعه است.

Share