کریمی تاکید کرد: جدیت اوقاف در صیانت از موقوفات

رفع تصرف و خلع ید از ملک ملاحسن عطار در خیابان تختی رشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از رفع تصرف و خلع ید از ملک موقوفه ملا حسن عطار شهرستان رشت که سالها مورد تصرف عدوانی قرار داشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا کریمی در گفتگو با فارس در خصوص رفع تصرف و خلع ید از ملک موقوفه ملا حسن عطار شهرستان رشت، اظهار کرد: در محله آیت الله احسان‌بخش (سرخ بنده سابق)، در خیابان تختی این موقوفه سالها مورد تصرف عدوانی قرار داشته است.

 وی بابیان اینکه بعد از ۲ سال تلاش و طرح دعوا در محاکم قضایی توانستیم دستور تخلیه موقوفه را اخذ کنیم، خاطرنشان کرد: ارزش زمین این موقوفه قریب به یک میلیارد تومان می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اذعان به اینکه جای خرسندی است که این ملک در اختیار سازمان اوقاف قرارگرفته است، تصریح کرد: امیدوار هستیم با سرمایه‌گذاری روی این ملک بتوانیم عواید این موقوفه را در راستای نیت واقف به انجام برسانیم.

کریمی این عمل را در راستای حفظ و صیانت از موقوفات عنوان کرد و افزود: این جدیت در صیانت از موقوفات خبر از تلاش وافر سازمان اوقاف و امور خیریه در حفظ موقوفات می‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه، به هیچ کس اجازه نخواهد داد که به موقوفات تعرضی داشته باشد و یا اینکه اصل موقوفه را از بین ببرد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به اینکه در تصرف عدوانی این موقوفه مجبور به طرح دعوا در محاکم قضایی شده‌ایم، گفت: درصدد هستیم بعد از مطالعات و بررسی این موقوفه به معرفی سرمایه‌گذار بپردازیم.

کریمی تصریح کرد: بعد از دعوت از سرمایه‌گذار و اخذ مجوزت لازم از شهرداری و پروانه ساخت، این موقوفه را به صورت مکان تجاری، مسکونی یا صرفاً مسکونی در چند طبقه احداث کرده و عواید آن را در راستای نیت واقف هزینه خواهیم کرد.

Share