کاهش اتلاف وقت مسافر

رشت هم تپ‌سی دار شد

درخواست تاکسی از طریق اپلیکیشن تپ‌سی برای مردم رشت نیز امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سامانه هوشمند درخواست سفر تپ‌سی روز چهارشنبه اول آذر ماه پا در مرکز استان گیلان گذاشت تا شهروندان رشت را قادر سازد سفرهای درون شهری خود را با کیفیت بالاتر و هزینه پایین‌تر انجام دهند.  

به نظر می‌رسد اپلیکیشن تپ‌سی در هفته‌های اخیر به فعالیت‌های توسعه ای خود سرعت بخشیده است. بعد از تبریز و ارومیه، رشت سومین شهری است که تپ‌سی در دو ماه گذشته وارد آن شده است.

میلاد منشی پور، مدیر عامل تپ‌سی، می گوید تپ‌سی به زودی در شهرهای دیگر نیز حضور خواهد داشت.

وی در مطلبی مطبوعاتی که روابط عمومی تپ‌سی منتشر کرد گفت اپلیکیشن تپ‌سی پلی است میان مسافر و راننده (سفیر) که توانسته واسطه های سنتی را حذف نماید و هزینه سفر را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

او یادآور شد که با وجود کاهش کرایه ها، هیچ لطمه ای به درآمد رانندگان وارد نمی شود.

او گفت: “این اپلیکیشن سبب می شود سفیران (رانندگان) وقت کمتری را برای پیدا کردن مسافر در خیابان‌ها هدر دهند و در نتیجه، با جابجا کردن مسافران بیشتر درآمد بالاتری کسب نمایند.”

سال هاست که بخش عمده‌ای از خدمات حمل و نقل شهری در کشورهای توسعه یافته هوشمند شده است. اما تکنولوژی سامانه‌های درخواست سفر فقط چند سالی است که به ایران رسیده و شهروندان ایرانی را قادر ساخته تا با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی های همراه خود در هر نقطه ای از شهر، با فرض دسترسی به اینترنت، تاکسی درخواست دهند.

افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپ‌سی هستند، درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌کنند تا سفیرانی که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه‌ خدمات هستند آن درخواست را دریافت و تایید نموده و به آدرس مسافر حرکت کنند.

منشی پور می‌گوید سیستم درخواست سفر در اپلیکیشن تپ‌سی به نحوی بهینه شده که اتلاف وقت مسافر و سفیر به حداقل ممکن می‌رسد.

از آنجا که سفیران زیادی در سطح شهر پخش هستند، آنان آزادند که درخواستی را نپذیرند. در این حالت، سفیر دیگری به آن درخواست پاسخ مثبت می‌دهد. مسافر نیز می‌تواند پیش از رسیدن سفیر از درخواست خود انصراف دهد بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد.

هزینه سفر پیش از ارسال درخواست، مشخص شده و قابل پرداخت به صورت نقدی و آنلاین است. حق انتخاب پرداخت نقدی و آنلاین فقط با مسافر است.

در حال حاضر، تپ سی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای رانندگان و صدها فرصت شغلی برای دانش آموختگان جوان ایجاد کرده است.

از زمان راه اندازی تپ‌سی، این اپلیکیشن، با وجود “سنگ‌اندازی” های رقبای سنتی و غیرسنتی، به هشت شهر پرجمعیت کشور راه یافته است. به گفته مدیران این شرکت دانش بنیان، ایرانگردی تپ‌سی‌ تا حضور در همه شهرهای بزرگ ایران ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، تپ‌سی در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و ارومیه فعالیت دارد.

Share