دیارمیرزا گزارش می‌دهد

دوشنبه بازار سنتی کپورچال؛ شهر ماهی+ تصاویر

کپورچال را می توان شهر ماهی نام نهاد، زیرا در شمال آن صیادان به صید ماهی دریایی اشتغال دارند و در زمین های جنوب آن استخرهای پرورش ماهی هزاران ماهی پرورش می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوشنبه بازار، یکی از بازارهای قدیمی و سنتی در شهرستان بندرانزلی می‌باشد که روستاییان از اطراف کپورچال برای داد و ستد محصولات خود اعم از محصولات کشاورزی، سیزیجات، صنایع دستی، لبنی، ماهیان دریایی و پرورشی و… مصارف هفتگی از صبح تا ظهر دوشنبه در این بازار به خرید و فروش می‌رسانند.
بازار کپورچال در ۱۵ کیلومتری غرب بندرانزلی در کنار راه آسفالته انزلی -رضوانشهر -آستارا قرار دارد که مرکز دهستان چهار فریضه از بخش مرکزی شهرستان بندرانزلی می‌باشد.
کپورچال را می‌توان شهر ماهی نام نهاد، زیرا در شمال آن صیادان به صید ماهی دریایی اشتغال دارند و در زمین های جنوب آن استخرهای پرورش ماهی هزاران ماهی پرورش می دهند.
دوشنبه بازار کپورچال در میان بازارهای سنتی هفتگی پر رونق بندرانزلی تا رضوانشهر قرار گرفته است که می تواند روستاهای پیرامون خود را به طرف خود جذب نماید. بیشتر مشتریان این بازار را ساکنان آبکنار تا سنگاچین و روستاهای اطراف تشکیل می‌دهند.
این بازار قدمتی چندین ساله دارد و ساختار سنتی و اصیل آن بعد از سالها هنوز تغییر چشمگیری نداشته است
لازم به توضیح است که حدود ۶۰ تا ۶۵ سال پیش کپورچال جمعه بازار بوده که قدمت آن به چند صد میرسید ولی بنا به دلایلات حکومتی آن زمان به دوشنبه بازار تغییر یافت.

 

Share