توسط ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی

دستگیری جویندگان عتیقه در سیاهکل و املش

مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیا عتیقه را در روستاهای شهرستان سیاهکل و املش را داشتند، به همت نیروهای پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیرو گزارشات دریافتی از سوی مخبرین محلی مبنی بر تردد مشکوک یک دستگاه خودروی پراید و احتمال حفاری به قصد تحصیل اشیا عتیقه، ضابطین یگان حفاظت سیاهکل و مامورین پاسگاه یکی از روستاهای این شهرستان در قالب دو اکیپ به محل اعلام شده اعزام شدند.

در جریان اجرای این عملیات مامورین و ضابطین خودروی مذکور را متوقف و در تفتیش از وسیله نقلیه مذکور موفق به کشف یک دستگاه فلزیاب و ادوات حفاری نظیر بیل، کلنگ و… شدند.

سه متهم که سرنشین خودروی مذکور بودند در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی اعتراف نموده و برای تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی‌های بعدی به مرجع قضایی شهرستان سیاهکل ارجاع داده شدند.

دستبند ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان املش بر دستان حفاران

طی گشت و بازرسی های مشترک یگان حفاظت املش و مامورین پاسگاه یکی از روستاهای این شهرستان عملیات ایست و بازرسی در مناطق ییلاقی اجرایی شد.

در جریان اجرای این عملیات مامورین و ضابطین به یک دستگاه خودروی سمند که با مشاهده اجرای ایست و بازرسی شی مشکوکی را به بیرون پرتاب نمود مشکوک شدند و در تفتیش از حوالی مذکور ساکی با محتوای فلزیاب را کشف و سریعا خودرو مذکور را متوقف و درنهایت سرنشینانش را دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف داشته و برای تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی‌های بعدی به مرجع قضایی شهرستان املش ارجاع داده شدند.

Share