نقوی حسینی در تشریح نشست عصر کمیسیون امنیت ملی:

داداشی و دو نماینده دیگر از پاسخ‌های ظریف قانع نشدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ولی‌الله داداشی، مجید ناصری‌نژاد و جواد کریمی قدوسی از پاسخ‌های وزیر خارجه به سوالاتشان در نشست کمیسیون قانع نشدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزییات نشست عصر امروز سه شنبه ۹ آبان این کمیسیون را تشریح کرد.

وی با اشاره به این که این نشست با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان تشکیل شد، گفت: اولین سوال از سوی آقای حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر مطرح شد مبنی بر این که چرا وزارت خارجه در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج کشور با قوه قضاییه همکاری نمی‌‌کند؟ که این نماینده پس از پاسخ آقای ظریف‌، درخواست بررسی بیشتر کرد.

نقوی حسینی با اعلام این که سوال حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد از وزیر خارجه مطرح نشد، ادامه داد: سوال سوم را آقای کریمی قدوسی دیگر نماینده مشهد مطرح کرد با این عنوان که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی به کشور فرانسه سفر می‌کنید که همزمان با اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی باشد که در پاریس گردهم آمده‌اند؟ و شما هم در این سفر موضعی اعتراضی نمی‌گیرید؟

وی با اشاره به این که پس از پاسخ وزیر امور خارجه،‌ نماینده، سوال‌کننده قانع نشد، عنوان داشت: سوال بعدی نیز از طرف آقای کریمی قدوسی مطرح شد با این موضوع که چگونه و از چه طریقی ۴ نفر دو تابعیتی در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای نفوذ کردند؟ که در این مورد هم ایشان از پاسخ آقای ظریف قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای ولی الله داداشی نماینده آستارا سوال بعدی را از وزیر امور خارجه پرسید که درباره علت عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان از طرف جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: نماینده آستار در مجلس در این باره گفت که در حالی که شهروندان آذربایجان بدون ویزا وارد کشور ما می‌شوند، اما شهروندان ما نمی‌توانند بدون ویزا وارد آذربایجان شوند.

نقوی حسینی با ذکر این که داداشی از پاسخ ظریف قانع نشد، گفت: در ادامه نشست عصر امروز کمیسیون، آقای حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون و خانم سیده فاطمه حسینی سوال خود از وزیر امور خارجه را تمدید کردند.

وی بیان داشت: سوال بعدی از طرف آقای مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان مبنی بر علت ضعف عملکرد وزارت خارجه در مورد انتفاضه مردم مظلوم بحرین را مطرح کرد که وزیر خارجه پاسخ داد که ما همیشه از مردم منطقه بحرین حمایت کرده‌ایم و از دولت بحرین خواسته‌ایم که به مطالبات مردم پاسخ مسالمت‌آمیز دهند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که  ناصری‌نژاد از پاسخ ظریف در این باره قانع نشد، گفت: در نهایت، سوال آقای نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از آقای ظریف پرسیده شد مبنی بر اینکه چرا به پرچم اقلیم کردستان عراق ادای احترام کرده است؟

وی ادامه داد: آقای ظریف پاسخ داد که حضورش در مراسم، تصمیم نظام و به نفع کشور و نظام بوده و تشریفات مورد نظر نمایندگان را انجام داده است؛ آقای قاضی‌پور در واکنش گفت که با مشورت با آقای محجوب دیگر امضا کننده سوال، اعلام خواهد کرد که قانع شده است یا خیر؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره محتوای بخش دیگر نشست عصر با حضور محمدجواد ظریف گفت: وزیر خارجه در ابتدای جلسه، شرح کاملی از آخرین وضعیت لغو تحریم‌ها،‌اجرای برجام و نقص عهدهای آمریکایی‌ها ارائه کرد.

Share