نایب رییس کمیسیون بهداشت مطرح کرد

جان مردم در مراکز درمانی قربانی منفعت طلبی برخی پیمانکاران

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه برخی از بیمارستان های کشور قدمتی ۵۰ ساله داشته و احتمال تخریب آنها در زمان بحران وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، در مورد اظهارت وزیر بهداشت مبنی بر اینکه از پیمانکاران بیمارستان های تخریب شده کرمانشاه شکایت می کنیم، گفت: باید تفکر و فضای مطالبه گری نسبت به سازندگان و پیمانکاران مراکز درمانی و بیمارستان ها ایجاد شود زیرا در صورت تخلفی از سوی این افراد سلامت وجان مردم در معرض تهدید قرار می گیرد.

سلامت و جان مردم نباید قربانی منفعت طلبی پیمانکاران سودجو شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سلامت و جان مردم نباید قربانی منفعت طلبی پیمانکاران سودجو شود، تصریح کرد: باید نظارت جدی و دقت بیشتری بر روند ساخت مراکز درمانی و بیمارستان ها در کشور انجام شود.

وی با یادآوری تخریب بیمارستان نوساز امام خمینی در اسلام غرب آباد، تصریح کرد: مدعی العموم باید ورودی جدی به این موضوع داشته باشد.

قربانی تصریح کرد: چگونه است که این زلزله با همین ریشتر در کشور عراق رخ داد به زیرساخت های آن خللی وارد نشد اما در ایران باید نزدیک به ۵۰۰ نفر فوتی و تعداد زیادی مجروح داشته باشیم و از سویی مراکز درمانی نیز باید تخریب شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه سازمان نظام مهندسی باید در رابطه با تخریب بیمارستان‌ها و مساکن مهر کرمانشاه پاسخگو باشند، تصریح کرد: نظارت بر امور ساخت و ساز و ابنیه ها وظیفه سازمان نظام مهندسی است و باید در این رابطه پاسخگو باشد.

بیمارستان‌ها رکن اصلی مدیریت بحران کشور هستند

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها رکن اصلی مدیریت بحران کشور هستند، گفت: متاسفانه برخی از بیمارستان ها قدمتی ۵۰ ساله داشته، از مدار خدمات رسانی خارج شده و احتمال تخریب آنها در زمان بحران وجود دارد این در حالی است که در حوادث غیرمترقبه این مراکز نخستین محل مراجعه مردم است.

دولت به سبب کمبود منابع قادر به بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها نیست

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، با یادآوری اینکه دولت منابع لازم را برای نوسازی و بهسازی بیمارستان‌ها در اختیار ندارد، افزود: دولت به سبب کمبود منابع قادر به بازسازی و نوسازی بیمارستان ها نیست.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هر چند ابلاغیه هایی برای ورود بخش خصوصی در حوزه درمان تدوین شده است اما به دلیل اینکه بیمه ها نمی توانند سرانه و حق درمان بیمه شده ها را بپردازند بنابراین بخش خصوصی تمایل چندانی برای ورود به حوزه سلامت ندارند.

Share