توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست

تیمار و رهاسازی فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا

ماموران یگان حفاظت محیط زیست صومعه سرا یک فلامینگو مصدوم را پس از مداوا در پناهگاه حیات وحش سلکه این شهرستان رهاسازی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا درحاشیه رهاسازی این فلامینگو گفت: این پرنده زخمی توسط یکی از دوستداران محیط زیست در روستای نرگستان شهرستان در اختیار ماموران محیط زیست قرار گرفت و پس از چند روز تیمار و مراقبت، رها سازی شد.
حمزه عشوری با اشاره به نابالغ بودن پرنده مصدوم اظهار داشت: جوجه های فلامینگوها به رنگ خاکستری یا سفید متولد می شوند و سه سال به طول می انجامد تا پرهای تزیینی شان به رنگ نارنجی، صورتی یا قرمز بالغ ها در آید.
وی خاطرنشان کرد: از عوامل تهدید جمعیت این گونه از پرندگان بعد از تخریب و آلودگی زیستگاه طبیعی، می‌توان از شکار شدن آنها توسط افراد سودجو به دلیل زیبایی و جذابیت خاص این پرنده نام برد.
وی با اشاره به مشارکت خوب دوستداران محیط زیست برای بازگرداندن گونه های مختلف پرندگان و جانواران به اداره حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رسانه ها نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ دوستی با طبیعت و محیط زیست داشته اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا از شهروندان خواست هرگونه تخلف در خصوص شکار، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی را به محیط بانان گزارش کنند.
فلامینگو پرنده‌ای است آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به طول یک ونیم متر با پاهای بلند و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده به رنگهای سفید و صورتی که وقت استراحت روی یک پا می ایستد و بصورت گله ای زندگی می کند.

Share