فرماندار شفت در نشست شورای اداری

تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه‌های عمرانی این شهرستان است

محسنی در ادامه از پیگیری های عمرانی حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی این شهرستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای اداری شهرستان شفت صبح امروز با حضور سید محسن حسینی مدیرعامل آبفای گیلان، محبعلی رنجور مدیرعامل آبفار گیلان و حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا محسنی فرارسیدن ایام رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت و تعزیت گفت و در ادامه به حادثه دلخراش زلزله در غرب کشورمان اشاره و ضمن تسلیت به جان باختگان این واقعه غم انگیز به ملت ایران و مردم غیور کرمانشاه و شهرهای تابعه و خانواده‌های داغدارشان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین اظهار کرد: مسئول اصلی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شفت جمعیت هلال احمر این شهرستان است و امیدواریم همگام با ملت بزرگ ایران و با حفظ فضای همدلی در کنار بازماندگان باشیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه نشست شورای اداری شهرستان برای تبیین سیاست‌های اصلی دولت تشکیل می‌گردد، افزود: انضباط اداری و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیر و مجموعه یک دستگاه اداری است که با میزان رضایت‌مندی از خدمات مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی پیوست اصلی سیاست‌های اجرایی کشور است و دولت یازدهم و دوازدهم به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته است.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی این شهرستان اعطا شد، افزود: در سال جاری نیز ۱ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان شفت ابلاغ شده است که برای بستر سازی جذب این اعتبارات، باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۴ دستگاه اجرایی شهرستان هستند که باید پیگیر جذب اعتبارات مشاغل خانگی باشند، افزود: نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد خواهد بود.

محسنی در ادامه با اشاره به اینکه ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد شفت در نظر گرفته شده است، افزود: ۶۰ درصد این اعتبارات تا کنون جذب شده است و متقاضیان واجد شرایط  ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال دریافت می‌کنند.

مقام عالی دولت در شفت همچنین به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره داشت و افزود از این مبلغ ۳۰ درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ خانوار عشایری در شهرستان شفت زندگی می کنند، تصریح کرد: جذب تسهیلات عشایری باید توسط دستگاه های ذیربط به ویژه جهاد کشاورزی پیگیری گردد.

 فرماندار شفت تجهیز و نوسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان شهر در سال جاری را یکی از برنامه های دولت در این شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: نوسازی شالیزارها به افزایش تولید برنج و رونق اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای لایروبی انهار و آب بندان های شفت اعتبارات خوبی در بودجه دیده شده است، افزود: لایروبی نهرهایی که  که در بارش‌های شدید، مردم را دچار مشکل می‌کند باید در اولویت قرار گیرد و در این خصوص باید از پیمانکاران توانمند بهره‌گیری شود.

محسنی به شهر شفت و مشکلات پسماند نیز اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تلاش شهردار جدید و اعضای جوان شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود. تفکیک زباله از مبدا باید به صورت نمادین در ادارات دولتی انجام شود و همه ادارات ملزم به انجام این کار هستند و  این کار نوعی فرهنگ‌سازی در جامعه است.

رییس ستاد مدیریت بحران شفت با بیان اینکه دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت بحران باید برای آغاز شخم زمستانه‌ی شالیزارهای کشاورزی و استفاده بهینه از آب و مقابله با کم آبی در فصل تابستان از هم اکنون  برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: ماشین آلات سنگین و خدماتی دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با بحران های احتمالی در زمستان باید آماده باشند و اداره برق نیز با هماهنگی بخشدارن و همکاری دهیاران نسبت به شاخه زنی درختان در مسیر شبکه اقدام کند.

 وی به دلیل انعکاس گزارش عملکرد ماهانه دستگاه‌های اجرایی شفت به فرمانداری از مدیران این شهرستان قدردانی کرد و افزود: مصوبات شورای اداری دستورالعمل اجرایی است و با مدیرانی که در این امر تعلل کنند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی شهرستان شفت یک ماه مهلت دارند تا نسبت به آماده سازی سیستم اداری خود برای تحقق اهداف دولت الکترونیک  اقدام کنند افزود: مکاتبات و ارجاع نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به زودی فقط از طریق اتوماسیون اداری صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آب، برق، گاز و تلفن دستگاه‌های اداری، مراکز نظامی، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی نباید به دلیل بدهی قطع شود، افزود: مشکلات مذکور در کمیته‌ای در فرمانداری شفت پیگیری خواهد شد و در سوی دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف هستند بدهی خود را طبق قانون پرداخت کنند.

 فرماندار شفت با تمجید از حضور و عملکرد مدیران کل آبفا و آبفار گیلان برای پیگیری مشکلات مردم در این شهرستان افزود: بر اساس دستور استاندار گیلان همه مدیران کل باید طبق برنامه در شهرستان ها حضور پیدا کنند و مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاههای اجرایی نباید اختلافات اداری خود را به محاکم قضایی بکشاند تصریح کرد: موضوعات باید در کمیته‌ای شهرستانی و سپس استانی پیگیری گردد و مشکلات ارباب رجوع و مردم نیز باید در همان مجموعه اداری حل گردد.

فرماندار شفت در ادامه از پیگیری های عمرانی حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: تکمیل فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان مهمترین اولویت در پروژه های عمرانی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ تصادف منجر به فوت در محور ملاسرا و جیرده به وقوع پیوست تصریح کرد: این میزان در سال جاری به ۸ نفر رسیده است؛ چرا باید شهروندان ما آسیب ببینند؟

محسنی در ادامه  به سخنان خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اشاره و افزود: ۱۵ میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات وزارت خانه برای اجرای فاز نخست جاده ملاسرا-شفت-زنجان در نظر گرفته شده است و یکی از مشکلات این مسیر ارزیابی و تملک زمین است که قرار است کمیته ای متشکل از بخشدار مرکزی شفت، رییس راه و شهرسازی این شهرستان و دهیاران روستاهای حاشیه  این مسیر تشکیل گردد و مردم نیز در این کار خیر مشارکت کنند.

وی افزود: برای ساماندهی ورودی شهرستان شفت نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و کار مطالعاتی آن انجام شده است و امیدواریم در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی غرب نزدیک در سال ۱۳۸۸ از آب منطقه‌ای گیلان به آبفای این استان منتقل شد و ابتدا صومعه سرا و سپس فومن از آن بهره‌مند شدند، افزود: شفت از این قافله باز ماند که با پیگیری‌های انجام  شده در کمتر از سه ماه پروژه اکنون در حال مناقصه است که قبل از سال آغاز خواهد شد.

 وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه ۱۵.۵ کیلومتری که حدود ۱۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اعتبار دارد، آب با کیفیت بستر ماسوله رودخان به شهرستان شفت خواهد رسید، افزود: این شبکه پس از رسیدن به شفت قابلیت توسعه به شهر احمدسرگوراب را نیز خواهد داشت.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه فاز نخست فاضلاب امامزاده ابراهیم شفت با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد تصریح کرد: با پیگیری و تمرکز اعتباری در بخش آب شرب روستایی در تلاش هستیم تا مشکل مردم  روستاهای سالک معلم و شهرک کادوس تا پایان امسال مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه وضعیت سد لاسک باید مشخص و به اطلاع مردم رسانده شود، افزود: وضعیت گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان شفت باید تعیین تکلیف گردد.

Share