مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

توجه به آسیب‌های اجتماعی باید سرلوحه کار مدارس باشد

مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: لزوم توجه به آسیب های اجتماعی باید سرلوحه کار مدارس قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اختتامیه همایش هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی پیش از ظهر امروز در سالن مدرسه شاهد فاطمه الزهرا (س) رشت برگزار شد.

در این همایش که دستگاههای کمیته فرهنگی _ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله آموزش و پرورش بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و … حضور داشتند؛ مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی باید سرلوحه کار مدارس قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به آسیب های اجتماعی نو ظهور از جمله مواد مخدر های جدید و فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش احساس می‌شود.

محمد حسین شاه کویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این همایش ضمن بیان اینکه دانش آموزان بیش از پیش در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: لزوم همکاری دستگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا مواد اعتیاد آور نیازمند آگاهی بیشتر به والدین است.

فرحناز نوبخت، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گیلان نیز در این همایش گفت: توجه به امر مشاوره و درمان باید یکی از محورهای کمیته پیشگری، مدارس و والدین باشد.

وی افزود: ما باید با نگاه درمانگری به امر پیشگیری و آسیب های اجتماعی بنگریم.

در پایان این همایش که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد از فعالان هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

Share