الحاج عبدالحسن حمودى شنون در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

تمام اموالمان را در راه حسین(ع) صرف مى‌کنیم | گیلانى‌هاى عزیز برادر ما هستند

ابومهند با بیان اینکه در برابر عشق حسین بن على (ع) تمامى اموالمان را در این راه صرف مى‌کنیم، یادآور شد: اگر در گذشته خون‌هاى شهدایمان ریخته نمیشد، حالا این موکب‌ها و مراسمات وجود نداشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موکب لنگرودی‌ها در خیابان صافى صفا شهر نجف و مجاور صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) قرار دارد که یکى از بزرگترین موکب هاى نجف مى‌باشد. این موکب علاوه بر ایام اربعین در طول سال نیز میزبان زائران ایرانى و خارجى است.

سیدعلی نور محمدی مسئول موکب لنگرودی‌ها در گفت و گو با دیارمیرزا گفت: جایگاهى که موکب لنگرودی‌ها در آن برقرار است مقام صافی صفا است. صافى صفا یکی از اولیا بزرگواری بود که در زمان حضرت امام علی (ع) زندگى مى‌کرد، وقتی ایشان از دنیا رفت، امام على (ع) ایشان را در این مکان تدفین نمود. این بارگاه و مرقد مطهر به صافی صفا معروف است و کل شیعیان جهان برای زیارت به این مکان مشرف می‌شوند.

وى ادامه داد: متولی این مکان آقای ابومهند هستند که با تمام وجود امکانات خود را در اختیار زوار ایرانى و خارجى قرار می‌دهد و سومین سال است که موکب لنگرودى ها در این مکان برپا می‌شود.

در ادامه این گزارش با الحاج عبدالحسن حمودى شنون ملقب «ابومهند» گفت و گویى انجام دادیم.

تمام اموالمان را در راه حسین صرف مى‌کنیم/ کردستان عراق خواستار تجزیه‌طلبى نیست

ابومهند در خصوص تاریخچه این مکان به ما گفت: این مکان از جد ما به ما رسیده است و حال متولى این مکان شریف بنده مى‌باشم که با کمک مردم، دولت عراق، ایرانى‌هاى عزیز و بخش عظیمى با هزینه شخصى بنده در حال بازسازى است.

وی با اشاره به قدمت بالای برگزاری مراسم اظهار کرد: ما در زمان صدام با تمام محدودیت‌هایى که وجود داشت پیاده‌روى نجف تا کربلا را انجام مى‌دادیم و هیچ موکبى در مسیر وجود نداشت و در خانه مردم عراق به صورت مخفى مراسمات را برگزار مى‌کردیم.

این شیخ عراقی با اشاره به حماسه و شور حسینى که در این ایام وجود دارد، گفت: وقتى مردم سراسر جهان به عراق سفر مى‌کنند از شور حسینى تعجب مى‌کنند و شگفت زده می‌شوند.

ابومهند افزود: بیشترین حجم میزبانى ما در نجف از اول محرم تا پایان ماه صفر است که مراسمات مختلفى در ایام برگزار مى‌شود.

وی با بیان اینکه در برابر عشق حسین بن على (ع) تمامى اموالمان را در این راه صرف مى‌کنیم، یادآور شد: اگر در گذشته خون‌هاى شهدایمان ریخته نمیشد، حالا این موکب‌ها و مراسمات وجود نداشت.

ابومهند تصریح کرد: مردم عراق عاشق سیدالشهدا هستند و این خلاف هست که مى‌گویند کردستان عراق خواستار تجزیه‌طلبى هستند، مردم کرد برادر ما هستند. نمى‌گوییم کردستان بلکه مى‌گوییم شمال عراق و این یعنی تمام مردم عراق وحدت دارند.

وی تاکید کرد: مردم ایران على الخصوص گیلانى‌هاى عزیز علاوه بر اینکه زوار ما هستند برادر ما نیز هستند و از هیچ کمک و خدمتى براى آنها دریغ نمی‌کنیم. بنده به شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و… سفر کرده‌ام و بزودى به گیلان سفر خواهم کرد.

ابومهند در پایان گفت: از آقاى کلارک، لاجوردى و مسئولین ایرانى چند بار دعوت کردیم که براى گسترش این مکان مقدس با ما همکارى کنند و حتى گفتیم که ما خدمت این عزیزان برسیم اما خبرى نشده است.

Share