رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خبرداد

تصویب پروژه احداث مجموعه تخصصی سنگ نوردی گیلان

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان گفت: پروژه احداث مجموعه تخصصی سنگ نوردی استان گیلان با ۷۰۰ متر زیربنا و برآورد ۵۰۰ متراژ ساختمانی تصویب شد و در مراحل نهایی است تا ابلاغ و مراحل ساخت این پروژه آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قامتی در مراسم تجلیل از نام آوران عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان که امروز در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حدود یکسال از فعالیتم بعنوان رئیس هیئت کوهنوردی می‌گذرد و بعنوان پرچم دار مجموعه کوهنوردی استان در جهت رشد و ارتقای جایگاه این رشته تلاش کرده ام.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان افزود: همه موفقیت های این هیئت بازخورد تلاش های ورزشکاران این رشته بوده که همچون اعضای خانواده با تمام توان خود حضور داشته اند.
قامتی با بیان اینکه فعالان رشته کوهنوردی باید در جهت معرفی کوهنوردی بعنوان ورزش و منش در سطح دنیا بکوشند، اضافه کرد: بی شک عملکرد ما نیز با نقص هایی همراه است زیرا هیچ مجموعه ای بدون نقص نخواهد بود اما هدف ما این است که با نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و راهنمایی های پیشکسوتان این عرصه به موفقیت دست یابیم.
وی با بیان اینکه هیئت کوهنوردی گیلان نیز به تبعیت از فدراسیون در مسیرهای جدیدی گام برداشته است، گفت: افتخارات این رشته طی سال های اخیر در طول تاریخ فدراسیون کوهنوردی کم نظیر بوده است.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان به کسب مدال های متعدد بین المللی و جهانی، برگزاری میزبانی های متعدد همجون میزبانی اجلاس جهانی کوهنوردی اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین سعی ما در راستای نیل به خواسته های جامعه کوهنوردی بوده تا از هر فرصتی برای دریافت نقطه نظرات جامعه کوهنوردی بهره مند شویم.
وی به عقد تفاهم نامه همکاری هیئت کوهنوردی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش استان اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در راستای پرورش کودکان به افرادی مسئول، نظم پذیر و مفید برای جامعه و محیط زیست منعقد شده است.
قامتی همچنین به تفاهم نامه هیئت کوهنوردی گیلان با جمعیت هلال احمر استان در راستای ایجاد خانه های جستجو و نجات در کوهستان و ایجاد تیم های نجات سازمان یافته اشاره کرد تا بتوانیم در استان با سازماندهی بهتر در مواقع لزوم همچون گذشته به کمک رسانی اقدام کنیم.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان افزود: پروژه احداث مجموعه تخصصی سنگ نوردی استان گیلان با ۷۰۰ متر زیربنا و برآورد ۵۰۰ متراژ ساختمانی تصویب شد و در مراحل نهایی است تا ابلاغ و مراحل ساخت این پروژه آغاز شود.
وی با اشاره به افتخارات هیئت استان در عضویت کوهنوردان گیلانی به تیم ملی، از سحر شفیقی بعنوان اولین بانوی ملی پوش در رده هیمالیانوردی استان و حضور پارمیدا شعبانی زاد در تیم اعزامی به مسابقات سنگاپور یاد کرد.
قامتی با اشاره به استعداد و ظرفیت غنی استان در رشته کوهنوردی خاطرنشان کرد: انگیزه ورزش کوهنوردی در درون فعالان این رشته نهفته است کوهنوردی ورزش آموزش راه، روش و منش زندگی است که موجب شده علی رغم مشکلات مالی با تمام توان حرکت در این مسیر را استمرار بخشیم.
در پایان این مراسم از شاپور سعدی، احمد مرمرشاهی و بهمن فتحی بعنوان پیشکسوتان این رشته، علیرضا صدری اولین مربی با مربی گری درجه دو، علی اکبر کفایتی دارنده اولین باشکاه کوهنوردی گیلان، سیده فاطمه شفیقی عضو تیم امید هیمالیانوردی، پارمیدا شعبانی زاد عضو تیم ملی سنگ نوردی داخل سالن، امیرحسین فرهنگی مدال آور سنگ نوردی، مانوشا شیری سنگ نورد در رده نونهالان، نرگس قربانی پور عضو کارگروه کوهنوردی، فاطمه نظری فر پیشنهاد دهنده ۳۱ قله تجلیل شد.
همچنین از هیمالیانوردان شامل حداد مومنی، سعید خاشاکی، کاوه اسدی، پویا رفیعی، سید اسماعیل اتحادی دوست، یاسر ستوده، همچنین دکتر فرحسنی معاون آموزش و پرورش گیلان و سمانه نگاه پژوهشگر آب و هواشناسی کوهستان و قلل ایران تجلیل شد.
Share