وقتی همه خوابند

تجمع شبانه روزی مردم سراوان در اعتراض به رانش زباله و هجوم مگس‌ها

جمعی از مردم سراوان نسبت به عملکرد مسئولان در عدم ساماندهی زباله‌های این منطقه اعتراض کردند. گفته می شود جمعی از زنان و مردان سراوان با آوردن رختخواب از منزل در مجل تجمع شب را صبح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از حرف تازه، جمعی از مردم سراوان نسبت به عملکرد مسئولان در عدم ساماندهی زباله‌های این منطقه اعتراض کردند.

گفته می شود جمعی از زنان و مردان سراوان  با آوردن رختخواب از منزل در مجل تجمع شب را صبح کردند!

این تجمعات به دنبال انتشار تصویری از فردی که گفته می شود  مورد تهاجم مگسها قرار گرفته بود بیشتر نیز شده است.

همچنین اعلام رانش ۵۰۰ متری کوه زباله در سراوان نیز مزید بر علت مشکلات مردم سراوان شده است. کوه زباله‌ها در سراوان رشت که به ارتفاعی ۷۰ تا ۸۰ متری رسیده، در پی بارندگی‌های اخیر دچار رانشی ۵۰۰ متری شده و آن‌گونه که شهردار رشت اعلام کرده زباله‌ها تا مرز درختان موجود در این منطقه پیشروی کرده‌اند.

مسعود نصرتی گفته «حدود ۷۰ تا ۸۰ متر زباله در سراوان دپو شده است و دوروز قبل این زباله رانش پیدا کرد و تمام ۶ هکتار زمین طراحی شده برای تصفیه خانه زیر زباله رفت و زباله‌ها تا مرز درختان موجود رانش پیدا کرد».

گفتنی است پیش از این نیز مردم سراوان در اعتراض به وعده‌های غیر عملی مسئولان شهری رشت در ساماندهی وضعیت زباله سراوان راه را بر کامیون‌های حمل زباله بسته بودند.

انواع بیماری‌های پوستی، آلودگی آب‌ و هوا دستاورد سال‌ها انباشت زباله در منطقه سراوان است که تاکنون مسئولان تنها وعده و وعید داده‌اند و هنوز ساماندهی اساسی برای زباله‌های سراوان صورت نگرفته است.

دفع زباله در این مدت علاوه بر مشکلات انسانی سبب مشکلات زیست ‌محیطی فراوان برای روستاهای اطراف و همچنین آلودگی منابع آب، رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی شده است.

Share