استاندار گیلان مطرح کرد:

تاکنون کارکرد ملی مناطق آزاد بیشتر از کارکرد استانی بوده است

استاندار گیلان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: صنعت گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان برای ایجاد تحول اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: آمادگی داریم با تشریک مساعی جهت رفع مشکل اشتغال که بخش بزرگی از جامعه را شامل می شود، کمک کنیم. در این خصوص انتظار ویژه‌ای از اتاق بازرگانی داریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان داشته باشد، گفت: آمادگی کامل داریم از حضور اعضاء این اتاق برای شرکت در مجامع رسمی تصمیم‌گیری استان استفاده کنیم؛ یقیناً عواید این مشارکت به استان خواهد رسید.

سالاری با اشاره به اینکه طی مدتی که از حضورم در استان گذشته است با برگزاری نشست‌های مختلف با مدیران؛ کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف استان؛ مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های استان را بررسی کردیم، گفت: در این خصوص در ۴۷ محور مشخص، ۴۷ کمیته متناسب با شرایط استان، در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان مصوب شد و قرار بر این است هر کمیته به طور تخصصی و کارشناسانه بر روی موضوع مورد نظر کار کند.

وی صنعت گردشگری را یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان برای ایجاد تحول اقتصادی برشمرد و تأکید کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند برای ایجاد تحول اقتصادی تاثیر شایانی داشته باشد.

*واقع بینانه صحبت کردن مجال می‌طلبد

نماینده عالی دولت در استان گیلان راه آهن قزوین-رشت، رشت-انزلی و انزلی-آستارا که نهایتاً کریدور شمال- جنوب را محقق می‌کند، همجواری گیلان با کشورهای CIS و وجود منطقه آزاد انزلی در استان را فرصت‌هایی بی‌بدیل برای توسعه همه جانبه استان بویژه توسعه اقتصادی قلمداد کرد و گفت: واقع بینانه صحبت کردن مجال می‌طلبد و در عین حال می‌تواند پشتوانه کارشناسانه خوبی برای محقق شدن داشته باشد.

*تاکنون کارکرد ملی مناطق آزاد بیشتر از کارکرد استانی بوده است

سالاری اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی باید بیش از پیش جدی گرفته شود و به گونه‌ای عمل شود که پیوند آن با زندگی مردم بطور کامل شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون کارکرد ملی مناطق آزاد بیشتر از کارکرد استانی بوده است، تأکید کرد: رسالت اصلی ما استانی است و ضرورت دارد به پیوند آن با زندگی مردم استان توجه بیشتری شود.

*باید یاد بگیریم از امکانات و ظرفیت‌های خود چگونه استفاده کنیم

استاندار گیلان همچنین با اشاره به همجواری گیلان با کشورهای CIS، تأکید کرد: خیر این همجواری بایستی به مردم گیلان برسد و این مهم برنامه‌ریزی‌ای واقع بینانه می‌طلبد. دکتر سالاری در بخش دیگری از سخنانش به بحث اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: نوع نگاه ما به این ظرفیت عظیم باید اصلاح شود؛ ما باید یاد بگیریم از امکانات و ظرفیت‌های خود چگونه استفاده کنیم تا بتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته معیشت خانواده‌ها از طریق کشاورزی بصورت مطلوب تأمین می‌شد، خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز به دلایل مختلف امکان گذران زندگی مردم روستایی ما صرفاً با کشاورزی فراهم نیست و برای برون رفت از این فضا بایستی راه‌کاری اساسی و مؤثر در نظر گرفته و کارشناسانه عمل کنیم.

استاندار گیلان در بخش پایانی سخنانش با ابراز خرسندی از عملکرد اتاق بازرگانی گیلان و تأکید بر لزوم استمرار این جلسات، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم نتیجه این نشست‌ها و جلسات برروی سفره زندگی مردم دیده شود.

Share