با مشارکت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

برگزاری اولین رویداد تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی ” تتکا ” در گیلان

رویدادهای شناخت با هدف جذب وتبدیل ایده ها به کسب و کار و همچنین حل معضلات و چالش ها در حوزه کسب و کارهای نوپای روستایی برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرکز تسهیل‌گری توانمندسازی و کارآفرینی روستایی ” تتکا ” با محوریت برآموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج درحوزه های توانمندسازی، تسهیل گری،کارآفرینی، فناوری، تجاری سازی، بهبود و ساماندهی کسب و کارهای روستایی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع انسانی (نوجوانان و جوانان) در روستا و ارتقاء سطح مهارت و توانایی آنان با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان تشکیل گردیده است. این مرکز با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت ها، منابع و پتانسیل‌های موجود در روستا که شامل روستاییان، بانوان، صاحبان کسب و کار، کارآفرینان، شرکت ها و تعاونیها و دهیاران می‌باشد و می‌تواند زمینه پیوند کسب و کارهای روستایی را با بازارهای استانی، منطقه ای و ملی مهیا سازد.

دبیر برگزاری رویداد «تتکا» این گونه آغاز می‌کند: رویدادهای شناخت با هدف جذب وتبدیل ایده‌ها به کسب و کار و همچنین حل معضلات و چالش ها در حوزه کسب و کارهای نوپای روستایی برگزار می‌گردد. طراحی هدفمند کسب و کار روستاییان، زمینه سازی برای راه اندازی مشاغل خانگی، آموزش کارآفرینی و آماده سازی محیط اجتماعی و اقتصادی روستاها برای جذب نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر می تواند به عنوان راه کار اصلی در توسعه پایدار جوامع روستایی قلمداد گردد. مشکلات و پیچ و خمهای حرفه ای، مرکز «تتکا» را بر آن داشت تا بر اساس برنامه جامع تدوین شده، سلسله رویدادهایی را در حیطه کسب و کارهای حوزه روستایی برگزار نماید.

دکتر مسعود ویسمه ادامه می دهد، در این راستا اولین رویداد جامع با تعیین محورهای ۱۲گانه تدوین و در مرحله اجرا می باشد. وی در پاسخ به این سوال که دستاوردهای این رویداد چگونه است گفت: در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل فعالان حوزه های مختلف، متخصصین، محصلین مرتبط با موضوع، مراکز تولیدی، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریابها و طراحان گرافیک و … گرد هم می‌آیند تا طی ۳ روز ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایدهایی را اجرا کرده یا به دنبال راه حل اجرایی برای چالش های موجود باشند.

به طور مشخص آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده‌سازی عملی طرحها از دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

او این گونه سخنان خود را به پایان می‌رساند: این رویداد بهترین فرصت برای تمامی تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصین و سایر علاقه مندان به عرصه کسب و کارهای حوزه روستایی بوده که دور یکدیگر گرد آمده و تواناییهای خود را به عرصه ظهور برسانند. به طور قطع این رویداد می‌تواند شناسایی مناسبی از تیمها و قابلیتهای آنان باشد و پس از بررسی و داوریهای لازمه، ایده های برگزیده مورد حمایت قرار می گیرند.

این رویداد از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۶ با مشارکت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان و سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گیلان برگزار خواهد شد.

 جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت ir.ttkaevent مراجعه نمایید.

 

Share