مسئول بسیج رسانه کشور

برای رسانه‌های غربی کشته شدن مسلمانان ارزش خبری ندارد | بسیجی بودن به داشتن کارت نیست

بصیری با اشاره به اینکه برای رسانه های غربی که حیوان وحشی استکبار هستند کشته شدن مسلمانان ارزش خبری ندارد، گفت: باید با آگاهی بخشی در برابر این رسانه ها ایستاد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها نظام صنفی باید داشته باشند گفت: رسانه ها مشکلات زیادی دارند و بنده متاسفم ‌از اینکه هنوز خبرنگارانی در سطح کشور هستند که باوجود فعالیت بسیار و دائم هنوز بیمه نیستند.

بصیری با اشاره به اینکه این اشکال به سیستم وزارت ارشاد باز می گردد گفت: مسئولان رسانه ها نیز باید به وضعیت بیمه و آینده شغلی خبرنگاران نگاه کند و این ظلم است که مسئولیت فکر و اندیشه مردم به دست خبرنگاران باشد اما خود این افراد بیمه نباشند.

وی ادامه داد: مسئولان همان طور که به نمایشگاه و همایشهای رسانه ای توجه میکنند به معیشت و سختی کار این قشر نیز بیشتر توجه داشته باشند و بنده از تامین اجتماعی میخواهم که پیگیری بیشتری در مورد بیمه خبرنگاران داشته باشند زیرا شغل خبرنگاری یکی از سخت ترین کارها است.

مسئول بسیج رسانه کشور با تاکید بر ایجاد صنف خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ها باید نظام صنفی داشته باشند، عجیب است که قلم‌ به‌ دست خبرنگاران می‌دهیم اما سازمان نظام صنفی برای این عزیزان نداریم.

وی با بیان اینکه داشتن استرس در اقیانوس بدون ساحل خبر موجب بیماری‌های فیزیکی و فشارهای عصبی سنگین می‌شوند، افزود: وزارت ارشاد باید نسبت به این مسئله حساس باشد و باید موضوعات اصلی قشر خبرنگاران در صندوق حمایتی قرار گیرد.

بصیری بر ضرورت مطالبه گری خبرنگاران نیز تاکید کرد و گفت: خبرنگاران نباید سنگر سازان بی سنگر باشند و باید در مورد مسائل به شغلشان بیشتر پیگیری کنند.

وی افزود: نظام جامع رسانه برای کشور مفید است و در کل دنیا رسانه های همراهی نداریم و اگر از رسانه های داخل کشور هم غافل بشویم به مشکل بر خواهیم خورد. به همین علت باید بیشتر به وضعیت رسانه ها در کشور رسیدگی شود.

مسئول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بسیجی بودن به داشتن کارت نیست گفت: در کشور خبرنگارانی داریم که در چهارچوب نظام کار میکنند که بنده اینها را هم بسیجی میدانم و باید بگویم در حال حاضر ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور عضو بسیج رسانه هستند.

بصیری از اعزام خبرنگاران به اربعین حسینی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار بسیج رسانه در اربعین حسینی خبرنگاران را به این مراسم اعزام میکند که از استان گیلان بیش از صد خبرنگار و در کل کشور ۳ الی ۴ هزار خبرنگار به این مراسم اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی و پذیرایی از خبرنگاران زائر در موکب‌های مستقر در عراق گفت: در نجف و کربلا موکب‌هایی برای خبرنگاران بسیجی وجود دارد که از زائرین گیلانی استقبال خواهند کرد.

مسئول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه اربعین از تکرار عاشورایی دیگر در تاریخ جلوگیری می‌کند، یادآور شد: مسلمانان بیدارند و این جمعیت چندمیلیونی بزرگ‌ترین جمعیت تاریخ بشر است و نیازمند انعکاس این حرکت عظیم از سوی خبرنگاران هستیم و هیچ گاه رسانه های غربی این حرکت عظیم مردمی را منعکس نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با قلم خود این حرکت ارزشمند شیعیان را به گوش دنیا برسانند، گفت: راهپیمایی اربعین حرکت به‌ سوی ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

برای رسانه های غربی کشته شدن مسلمانان ارزش خبری ندارد

بصیری با اشاره به اینکه برای رسانه های غربی که حیوان وحشی استکبار هستند کشته شدن مسلمانان ارزش خبری ندارد، گفت: باید با آگاهی بخشی در برابر این رسانه ها ایستاد. رسانه هایی که چشم خود را در مقابل کشته شدن مسلمانان یمن و میانمار بستند. باید در مقابله با این رسانه ها برد موشکی رسانه های داخلی را افزایش دهیم تا در مقابل اخبار کذب غربی حرکت مناسبی را انجام دهیم.

بصیری در پایان با بیان اینکه رفتارهای ترامپ آگاهانه است، گفت: آن‌ها می‌خواهند ایران هراسی را تقویت کنند، ما وظیفه‌ داریم در قالب رسانه ای غرب گرفتار نشویم. ترامپ میراث دار یک آمریکای ورشکسته است و تنها در حال دست و پا زدن‌های بیهوده است و رسانه های ما باید مراقب این رفتاهای آمریکا باشند.

Share