در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا

انصراف حجت جذب از حضور در کمیسیون بهداشت | دغدغه مدیران مناطق برگزاری برنامه‌های فرهنگی نباشد

شیرزاد با اینکه می خواهیم شروع جدیدی داشته باشیم گفت: بحث آسفالت و چاله و چوله های شهری از جمله دغدغه‌هایی است که مردم نسبت به آن گلایه دارند و باید برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: واحدهای مختلف خدمات رسان شهرداری رشت با یکدیگر تعامل داشته و از موازی کاری پرهیز کنند.
د در یازدهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: در این جلسه به بررسی عملکرد حوزه خدمات شهری مناطق شهرداری رشت خواهیم پرداخت.

تبریک کسب جایزه فرهنگستان به دیارمیرزا

وی با اشاره به کسب عنوان برتر جشنواره درست نویسی مطبوعات توسط پایگاه خبری_ تحلیلی دیار میرزا اظهار کرد: به مدیران این رسانه تبریک می گویم و برای تمامی فعالان این حوزه آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

دغدغه مدیران مناطق شهرداری رشت نباید برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشد

شیرزاد به شرح وظایف خدمات شهری شهرداری رشت اشاره و تصریح کرد: مباحث رفت و روب، قطع اشجار، بحث زیبا سازی و اجرای مبلمان شهری در خصوص جانمایی و… از دیگر شرح وظایف این حوزه می باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه اخیرا برخی از این مباحث به فراموشی سپرده شده و این موضوع نیازمند توجه جدی می‌باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه جلوگیری از سد معبر، خصوصا سد معبر مصالح ساختمانی که امروزه در کوچه‌ها و معابر رشت بیداد می‌کند از موضوعاتی است که واحد خدمات شهری شهرداری‌های مناطق باید به آن توجه داشته باشند.

شیرزاد با اینکه می خواهیم شروع جدیدی داشته باشیم گفت: بحث آسفالت و چاله و چوله های شهری از جمله دغدغه‌هایی است که مردم نسبت به آن گلایه دارند و باید برطرف شود.

وی با اذعان به اینکه دستگاههای خدمات رسان از جمله آب، برق و… بیشترین کنده کاریها در سطح رشت را دارند گفت: این مشکل در سطح کشور وجود دارد.

شیرزاد وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد در سطح رشت را از دیگر مشکلات دانست و گفت: سطح تخلفات در رشت باید کاهش پیدا کند و در این راستا با شهردار نشستهایی داشتیم و قرار است با تمهیدات اندیشیده شده مشکلات برطرف شود.

شیرزاد با اذعان به اینکه در گذشته رشت شهر اولین‌ها بود تصریح کرد: در شرایط فعلی با ایده آلها فاصله فراوانی وجود دارد. به زودی بازدیدی از سطح نواحی رشت خواهیم داشت و متاسفانه گاهی وجود چاله‌های رشت موجب بروز حوادثی از جمله تصادف و… می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بیان کرد: دغدغه امروز مدیران مناطق شهرداری رشت نباید برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشد و در این خصوص سازمان فرهنگی مسئولیت اصلی را ایفاء می‌کند و زمانیکه مدیر خدمات شهری شهرداریهای مناطق رشت مشکلات و چاله و چوله ها را می‌بیند و نسبت به آن بی‌اعتنا هستند تاسف برانگیز است.

وی افزود: منطقه دو شهرداری رشت بسیار وسیع است اما در حاشیه رودخانه‌ها که در حیطه اختیارات این منطقه است مشکلات فراوانی دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بیان کرد: عابران در پیاده راه علم الهدی با مشکل مواجه هستند و مدیران خدمات شهری شهرداری رشت باید نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و مدیران مناطق نباید به نشستن پشت میزها بسنده کنند و باید با حضور میدانی در سطح رشت مشکلات را رصد و برطرف کنند.

شیرزاد خواستار رفع مشکل سگهای ولگرد در سطح رشت به ویژه مسکن مهر شد و گفت: ساکنین مسکن مهر بارها در این خصوص تماس گرفتند.

کمبود اعتبار و عدم تزریق پول به پیمانکار مشکل اساسی است

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیریهای رئیس کمیسیون بهداشت شورا گفت: هر اندازه بتوانیم اهرمهای نظارتی و عمومی را افزایش دهیم سازنده خواهد بود.

محمد حسن عاقل منش افزود: بحث آسفالت و رفع مشکل منهول‌های فاضلاب در حیطه خدمات شهری نیست و در جلسه اخیر کمیسیون عمران مباحث مهمی در این زمینه طرح شد و برای پیمانکاران و سازمان عمران شرح وظایف مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه سازو کارهای مربوط به مشاور، ناظر عمران و… در جلسه اخیر مشخص شد گفت: در برخی از مباحث شهرداریهای مناطق در حیطه اجرای آسفالت ورود می کنند و بهتر است کمیسیون بهداشت شورا جلسه مشترکی با کمیسیون عمران برگزار کند.

عاقل منش بیان کرد: کمبود اعتبار و عدم تزریق پول به پیمانکار مشکل اساسی است و مشکلات رفت و روب و… جزو وظایف خدمات شهری است.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: باید اراده های خودمان را قوی کنیم و همانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان با دستان خالی پیروز بودند امروزه هم باید با دستان خالی و بدون اعتبار واحدهای شهرداری مدیریت کنند.

محمد حسن علیپور افزود: تا کنون جلسات متعددی برگزار شده است و باید خروجی های این جلسات شامل حال مردم شود.

وی با بیان اینکه تمامی محلات با مشکل آسفالت مواجه هستند تصریح کرد: باید به دور از همه مباحث برای رفع مشکلات شهر بکوشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه کمیسیون بهداشت خروجی خوبی داشته است گفت: شورای رشت ناظر بر عملکرد شهرداری است و با بررسی مشکلات باید به رفع آن بپرداریم.
مدیر خدمات شهری شهرداری رشت نیز اظهار کرد: قطعا مدیران خدمات شهری مناطق شهرداری رشت به مباحثی که در خصوص مشکل آسفالت ارائه شده است اشراف دارند.

مجتبی شهرستانی افزود: قبلا تجهیزات بیشتری در اختیار واحد خدمات شهری مناطق بود و به همین علت در رفع مشکلاتی از جمله لکه های اسفالت و… قدرت مانور بیشتری داشتیم.

وی با بیان اینکه در فصول مختلف سال برنامه های مختلفی در دستور کار خدمات شهری شهرداری رشت قرار دارد گفت: مشکل آبگرفتگی معابر رشت در فصل پائیز از جمله دستور کار خدمات شهری شهرداری رشت است.

شهرستانی بیان کرد: بحث بحران برف نیز از جمله مباحثی است که پیگیر آن هستیم و در راستای تمهیدات زمستانه تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است و در ستاد بحران شهرداری رشت بخشی از تجهیزات مهیا و ‌مابقی فعالیتها در این زمینه نیازمند رفع مشکلات مالی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات بهبود محیط شهری در دست اجراست تصریح کرد: اجرای پروژه آب خام در مناطق در دست انجام است و این مبحث نیازمند مساعدتهای مالی است.

شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با بیان اینکه مسئول عمران شهرداریهای مناطق با معاونتهای خدمات شهر همراه و همگام باشند گفت: اگر نمی توانند تعامل داشته باشند استعفا بدهند.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه سه رشت در این جلسه اظهار کرد: مشکلات مالی همواره وجود دارد و عدم حضور کارشناسان فنی در برخی شهرداریهای مناطق یکی از مشکلات پیش رو است.

محمد باقر بشر دانش افزود: برخی از مناطق همچون کیژده و… نسق سازی بصورت انبوه انجام می شود و چنین مباحثی نیازمند نگاه کارشناسانه است‌.

عدم تعامل واحدهای مختلف شهرداریهای مناطق تاسف برانگیز است

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: در شرایط فعلی معاونین خدمات شهری و عمرانی مناطق با هم در تعامل نیستند.

شیرزاد بیان کرد: من نمی‌خواهم در مواجه با کم کاریها هوای همدیگر را داشته باشید و باید کارها به خوبی انجام شود و عدم تعامل واحدهای مختلف شهرداریهای مناطق واقعا تاسف برانگیز و نشانه عدم مدیریت صحیح شهرداریهای مناطق می‌باشد.

شیرزاد با اذعان به اینکه همه به مشکل آسفالت و چاله و چوله های رشت آگاهی دارند گفت: مدام در حال تذکر دادن هستیم و زمان انتخابات هم تمام شده است و برای خدمت به مردم نباید گرو کشی بشود.

انصراف حجت جذب از حضور در کمیسیون بهداشت

در این جلسه حجت جذب عضو کمیسیون بهداشت شورا با ارسال نامه ای به علت مشغله‌های متعدد از حضور و ادامه همکاری در کمیسیون انصراف داد و اسماعیل حاجی پور به عنوان عضو جایگزین با رای اعضا انتخاب شد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز اظهار کرد: هیچ پیمانکاری زیر نظر سازمان عمران نیست و فقط یک پیمانکار داریم که کوچه های کوچک را آسفالت می‌کند.

هومن روائی افزود: به علت مشکلات مالی پروسه کاری در فعالیتهای عمرانی کمی طولانی تر شده است.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه دو گفت: مدیران خدمات شهری شهرداریهای مناطق رشت مطالبه گر هستند.

محمد سرافراز افزود: تقاضا دارم جلسه ای با حضور مدیران مناطق شهرداری برگزار شود و در خصوص تشکیل واحد امانی در شهرداری رشت نیز مباحثی مطرح شده است.

سرافراز بیان کرد: هنوز از نحوه فعالیت واحد امانی اطلاعاتی نداریم و یکی از دلایلی که واحد امانی قبلا تعطیل شد کمبود نیرو بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز گفت: مردم در گذشته از واحد امانی به علت رفع مشکل چاله و چوله ها رضایت داشتند.

بشردانش مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه سه اظهار کرد: با کمبود کارگر برای ریختن آسفالت مواجه هستیم و رفع مشکلات مردم برایمان در اولویت است و اگر بخواهیم اینگونه باشد باید ناظر مبین سازمان در کنار ما قرار بگیر د و مشکلات را رفع کنیم.

فاطمه شیرزاد افزود: معوقات بسیار زیادی وجود دارد و شهرداری رشت با بحران مالی مواجه است و تسهیل بروکراسی اداری جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان را باید در اولویت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران خدمات شهری با همکاری شهرداران مناطق در ارتقای سطح خدمات به شهروندان بکوشند و شورا نیز عنوان ناظر در راستای رفع مشکلات عزم خود را جزم کرده است و بحث تخلفات ساختمانی در مناطق باید کاهش یابد و پرونده های ناقص بعد از رفع نقص به کمیسیون ماده صد ارجاع شود.

وی در خاتمه بیان کرد: به علت جلوگیری از تداخل کاری جلسات کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت عصر یکشنبه برگزار خواهد شد‌.

Share