استاندار گیلان در جمع دانش‌آموزان

افتخارم این است که روزی معلّم بودم | هیچ کاری شما را از درس خواندن غافل نکند

استاندار گیلان با بیان اینکه سربلندی و توفیق استان بیش از همه در گرو توفیق و سربلندی شما دانش‌آموزان و معلّمانتان است، گفت: یقیناً برای تحقق این موفقیت و سربلندی ضرورت دارد ما نیز با تمام ظرفیت همراه و یاور شما باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست صمیمی با تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: سربلندی و توفیق استان بیش از همه در گرو توفیق و سربلندی شما دانش‌آموزان و معلّمانتان است.

مصطفی سالاری در این نشست که به مناسبت ۱۳ آبان ماه؛ روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که پیش از ظهر امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عنوان معلّمی از هر عنوان دیگری ارزشمندتر و افتخار آمیزتر است. یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من این است که روزی معلّم بودم.

استاندار گیلان با بیان اینکه سربلندی و توفیق استان بیش از همه در گرو توفیق و سربلندی شما دانش‌آموزان و معلّمانتان است، گفت: یقیناً برای تحقق این موفقیت و سربلندی ضرورت دارد ما نیز با تمام ظرفیت همراه و یاور شما باشیم.

دکتر سالاری با اشاره به قرارگیری در آستانه فرا رسیدن سالروز مبارزه با استکبار جهانی، تأکید کرد: برای استکبار ستیزی لوازم و پیش شرط‌هایی نیاز است و مهمترین اصل و پیش‌شرط برای حصول توفیق در برابر هر پدیده‌ی نامطلوبی توانمند شدن است.

*انسانی که به خودساختگی برسد می‌تواند فردای بهتری برای جامعه رقم بزند

وی ادامه داد: توانمند شدن دانش‌آموزان در تلاش و جدیت او برای کسب علم بستگی دارد؛ اولویت اصلی دانش‌آموزان بایستی استفاده بهینه از زمان و امکانات برای کسب علم باشد، چرا که از این طریق خودساخته می‌شوند و انسانی که به خودساختگی برسد می‌تواند فردای بهتری برای جامعه رقم بزند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بخش اصلی ماجرا به نحوه عملکرد ما مدیران بستگی دارد، تأکید کرد: بایستی در این حوزه برنامه محور عمل کنیم؛ در بخش دیگر، خانواده می‌تواند نقش یاری‌رسان داشته باشد.

*با برخی اقدامات تشویقی می‌توان بستر را برای گسترش فرهنگ تحصیل در بین دانش‌آموزان فراهم نمود

سالاری با اشاره به اینکه باید جایگاه تحصیل در جامعه ارتقاء یابد، گفت: با برخی اقدامات تشویقی می‌توان بستر را برای گسترش فرهنگ تحصیل در بین دانش‌آموزان فراهم نمود.

وی در این خصوص اظهار کرد: از طریق برگزاری مسابقات علمی بین دانش‌آموزان ممتاز در تلویزیون استانی و نصب بنر تبریک، تشویق لسانی و مواردی از این است، که می‌تواند با مشارکت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بزرگان منطقه صورت پذیرد، امکان اثربخشی بسیار بالایی در گسترش فرهنگ درس‌ خواندن و توجه به علم وجود خواهد داشت.

*هیچ کاری شما را از درس خواندن غافل نکند

استاندار گیلان اظهار کرد: ما بایستی در همه زمینه‌ها انسان‌هایی توانمند داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری مثبت آنها را در آینده کشور شاهد باشیم.

سالاری با تأکید بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر دانش‌آموزان از مباحث علمی روز دنیا و جدیت در تحصیل، عنوان کرد: کسب علم پیش نیاز همه مسئولیت‌های اجتماعی دیگری است که هر یک از شما دانش‌آموزان در آینده برعهده خواهید گرفت؛ هیچ کاری شما را از درس خواندن غافل نکند.

*سنگر امروز شما کسب علم است

وی ادامه داد: این تشکل‌های دانش‌آموزی در واقع نحوه عملکرد شما برای ساختن آینده کشور را ترسیم کرده و آموزش می‌دهند و در واقع سنگر امروز شما کسب علم است تا با توشه‌ای پربار برای قرارگیری در سنگرهای مختلفی که در آینده شما را به انتظار نشسته‌اند آماده شوید، و ضمن پاسداری از امانتی که شهیدان انقلاب و دفاع مقدس برایمان به یادگار گذشته‌اند، جهت توسعه و تعالی کشور در همه عرصه‌ها تلاش کنید.

*مدیران ذیربط خلاقانه هدف‌گذاری کنند

نماینده عالی دولت در استان از دیگر امتیازات چنین تشکل‌هایی را بدست آوردن روحیه اجتماعی و یادگیری کار جمعی قلمداد کرد و گفت: برای هرچه بهتر شکل گرفتن این تشکل‌ها آماده همکاری و همیاری هستیم؛ مدیران ذیربط خلاقانه هدف‌گذاری کنند. دکتر سالاری ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری مسابقات مختلف علمی در سطوح مختلف استانی و شهرستانی، اظهار کرد: توجه بخش فرهنگی و ورزشی نیز اهمیت بالایی دارد و لازم است برایش برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

*عملی که مبتنی بر علم باشد ارزشمند است

وی با تأکید به دانش آموزان حاضر در نشست، مبنی بر اینکه باید در این مسیر مصمم باشید و ذره‌ای سست نشوید، بیان داشت: عملی که مبتنی بر علم باشد ارزشمند است و شایسته است به گونه‌ای تلاش کنید که عمل شما در راستای تحقق منافع عموم مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

بایستی با بهره‌گیری از خلاقیت جهت ایجاد تحولاتی مثبت تلاش کنیم

استاندار گیلان با بیان اینکه تعامل و همکاری با شورای آموزش و پرورش استان مهمترین بخش کاری ما محسوب می‌شود، گفت: بایستی با بهره‌گیری از خلاقیت جهت ایجاد تحولاتی مثبت تلاش کنیم.

سالاری در پایان سخنانش با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان از همه مردم فهیم گیلان خواست با حضوری پرشور، پاسخی قاطع به مواضع غیر اصولی، بی‌ادبانه و خارج از نزاکت بین‌المللی کشورهای استکبار جهانی بدهند.

Share