فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح کرد

از فعال شدن صنعت تابوت‌سازی آمریکا تا با خاک یکسان کردن دشمنان با پیاده‌روی اربعین

عبدالله پور با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: این همایش بزرگ پاتکی بود به همه دشمنان و با ارسال موشک مردمی عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) دشمن را با خاک یکسان کردیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: زلزله کرمانشاه حادثه دلخراشی بود و برای تسکین دردهای مردم باید جهادی و بسیجی عمل کنیم‌.

عبدالله پور با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج «مردم سالاری دینی» است، افزود: امام خمینی(ره) با نگاه عمیق که به مردم سالاری دینی داشت به همه نشان داد چگونه در فضای استبداد می‎تواند این حرکت بزرگ را با تشکیل بسیج انجام دهد.

وی با اشاره به قدرت بالای دفاعی کشور اظهار کرد: آمریکا به این توان واقف است و نمی‌تواند کاری کند. اگر آمریکا بخواهد با ایران بجنگد صنعت تابوت سازی آنها فعال خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیج و سپاه در بحث فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام دادند، افزود: در شبیخون فرهنگی این نیروهای بسیجی و انقلابی بودند که توانستند در مقابل دشمنان بیاستند.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: این همایش بزرگ پاتکی بود به همه دشمنان و با ارسال موشک مردمی عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) دشمن را با خاک یکسان کردیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به ورود زائرین خارجی اربعین از مرز آستارا به ایران اشاره کرد و افزود: امسال ۹ هزار نفر زائر خارجی برای زیارت اربعین وارد گیلان شدند که مورد استقبال مردم قرار گرفتند. همچنین ۲۹۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی به اربعین از سوی بسیج و سپاه به ستاد عتبات عالیات واریز شد.

عبدالله پور با اشاره به حضور پررنگ رسانه‌ها در پوشش اربعین حسینی اذعان کرد: رسانه‌های ایران در زمانی که همه رسانه‌های خارجی برای چنین همایشی سکوت کرده بودند با انتشار تصاویر و گزارشهای دینی این عزمت را به جهانیان نشان دادند. همچنین بسیاری از رسانه‌ها با روحیه بسیجی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله وارد عمل شدند که بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: همیشه توجه به نخبگان علمی در سر لوحه کار بسیج بوده است و نیروهای بسیجی می‌دانند برای بدست آوردن موفقیت راهی جز علم آموزی ندارند.

عبدالله پور با بیان اینکه همیشه سپاه و بسیج هرکجا که محرومیت زدایی باشد حضور دارند، یادآور شد: در این حادثه زلزله اخیر تاکنون ۲۶ کامیون و نیسان اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان ارسال شده است و ۱۰ کامیون دیگر به زودی ارسال خواهد شد.

وی بر ضرورت بازسازی روستاها و شهرهای آسیب دیده نیز تاکید کرد و گفت: روستاهایی که وظیفه بازسازی آنها به سپاه گیلان داده شده است، سعی می‌کنیم در مدت ۶۰ روز بازسازی انجام شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود به افتتاح هزار واحد مسکن مددجویان در هفته بسیج خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد که به محرومین رسیدگی شود و گروه‌های جهادی در یک منطقه ۳ سال حضور پیدا کنند تا به صورت کامل مشکلات آن منطقه برطرف شود.

عبدالله پور به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: بذر برنجی که مورد طبع گیلانیان باشد، سال گذشته در حجم کمی امتحان شد و امیدواریم در شورای برنامه ریزی نیز تصویب شود تا با تولید این رقم کمبود برنج در گیلان برطرف گردد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان اظهارات خود با بیان اینکه بعضی از رسانه‌‎ها می‌خواهند بین سپاه و ارتش جنگ راه بیاندازند، گفت: ارتش و سپاه همیشه در کنار هم برای خدمت به مردم و نظام حاضر هستند. در زلزله اخیر هر دو نیرو وارد عمل شدند و چون ارتش در شهر حضور داشت شهر را به آنها دادند و روستاها را به بسیج و سپاه محول کردند.

Share