در نشست شورای برنامه ریزی استان گیلان عنوان شد

احیای رودخانه‌های رشت به نتیجه مطلوب نرسید | چهار کارگروه زیربنایی برای توسعه استان تشکیل شد

جعفرزاده گفت: به دو رودخانه زرجوب و گوهر رود ۵۰ میلیارد تومان سال گذشته اختصاص یافت که متاسفانه دستگاه‌های زیادی متولی شدند تا احیای رودخانه‌ها به نتیجه مطلوب نرسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای برنامه ریزی استان گیلان با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

در این مراسم جلسه مصطفی سالاری استاندار گیلان با قدردانی از دکتر نوبخت در حمایت از گیلان اظهار کرد: امیدوارم داین محبت‎ها برای توسعه گیلان مستمر باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساختار بر اساس کمیته‌ها و برنامه‌های راهبردی شکل گرفته است، یادآور شد: نقشه راه در بخشهای گردشگری، کشاورزی، سد سازی، برق و زیرساختارهای تدوین شده است.

سلاری گفت: در این مدت هر بار پیش دکتر نوبخت رفتم دست دست خالی برنگشتم.

وی با بیان اینکه در یک ماهه گذشته ۷۹۵ میلیارد تومان از اعتبار مصوبات ریاست جمهوری را توانستیم دریافت کنیم، افزود: از نمایندگان کمک می‌خواهم تا هرچه به مردم قول دادیم انجام شود.

چهار کارگروه زیربنایی برای توسعه استان تشکیل شد

در ادامه این جلسه کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تسلیت اربعین حسبنی اظهار کرد: جلسه امروز پیگیری اموری است که در سال ۹۶ آغاز شده است.

محمدی با اشاره به پیگیری مصوبات جلسات کارگروه تولید و اشتغال، تصریح کرد: در این مورد اقداماتی صورت گرفته است و مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز پیگیری و علاوه بر آن پیشنهاد هایی برای لایحه بودجه ۹۷ عنوان خواهد شد.

حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: چهار کارگروه زیربنایی برای توسعه استان تشکیل شده است.

وی در اظهارات خود به اولویت‌های نمایندگان و مدیران استان در بودجه ۹۷ اشاره کرد و گفت: این طرحها شامل پسماند و تامین اعتبار در تاسیسات فاضلاب، تامین آب شرب روستایی، زیر ساختهای مناسب گردشگری و احیای بناهای تاریخی، بهسازی راه‌ها، تامین اعتبار برای بیمارستان ها، تسریع در ساخت راه آهن، تکمیل سدها، احیای تالاب‌های موجود در استان به ویژه تالاب انزلی و در نهایت تامین اعتبار برای شبکه‌های فرسوده برق است.

احیای رودخانه‌های رشت به نتیجه مطلوب نرسید

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: به دو رودخانه زرجوب و گوهر رود ۵۰ میلیارد تومان سال گذشته اختصاص یافت که متاسفانه دستگاه‌های زیادی متولی شدند تا احیای رودخانه‌ها به نتیجه مطلوب نرسد.

نماینده رشت گفت: از دکتر نوبخت تقاصا دارم که در تخصیص اعتبار امسال از فرمول دیگری استفاده شود.

وی با اشاره به احداث سد لاستیکی در گیلان اظهار کرد: تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده و همچنین ۸ و نیم کیلومتر از آزادراه باقیمانده است.

 

Share