با کمک خیرین سلامت

احداث بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابه در شهرستان رودسر

بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابه ای در شهرستان رودسر با کمک خیرین سلامت ساخته می شود. نشست هماهنگی احداث این بیمارستان، صبح امروز با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان استانی و محلی در فرمانداری رودسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای توسعه زیرساخت ها بهداشت و درمان و به منظور بهبود فضای فیزیکی جهت ارایه خدمات درمانی در شرق گیلان، نشست هم اندیشی هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جمعی از مسوولان استانی و محلی صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور جلب مشارکت خیرین سلامت با حضور پر رنگ خود سعی نمود تا با تبیین چشم انداز دانشگاه در عرصه های مختلف علی الخصوص توسعه همه جانبه سلامت و با اشاره به فرسودگی زیرساخت های درمانی در گیلان و عدم تناسب این مکان ها با توزیع جمعیتی و کافی نبودن امکانات و تجهیزات، حداکثر توان خود را صرف استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خیرین سلامت علی الخصوص خیرین بومی نماید.
تمامی مسوولین شهرستان رودسر، اعم از؛ فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی برعدم تناسب بیمارستان فعلی شهرستان رودسر و جوابگو نبودن فضاهای درمانی فعلی با نیاز مردم منطقه، تاکید کردند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در خصوص انتخاب زمین مناسب برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید انصاری رودسر، تصریح کرد: در خصوص انتخاب زمین برای احداث بیمارستان جدید رودسر باید تصمیمات به گونه ای باشد که وقتی آیندگان در مورد کار ما قضاوت می کنند بگویند که این بهترین انتخاب در آن دوران بوده است. وی تاکید کرد: در انجام کارهای بزرگ و ماندگار باید دور نمای کار دیده شود. اگر ما امروز در کنار هم جمع شده ایم تا در خصوص ساخت یک بیمارستان صحبت کنیم باید برای یکصد سال آینده یا حداقل عمر مفید ساختمان یک بیمارستان، تصمیم بگیریم.
 
پس از رایزنی مسوولین سلامت استان گیلان و مسوولین شهرستان رودسر در خصوص انتخاب زمین مناسب جهت واگذاری به خیر سلامت برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید انصاری رودسر، اعضای حاضر در جلسه از یک قطعه زمین در اطراف کنار گذر شهرستان رودسر به کلاچای دیدن کردند و مقرر شد خیر سلامت ظرف حداکثر یک هفته جهت تملک زمین موصوف با مالکان آن مذاکره نماید و مسولان شهرداری و سایر ادارت مرتبط در شهرستان رودسر نیز فرایند اجرای کار را تسریع کنند.
گفتنی است: بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی جدید شهرستان رودسر به همت مهندس اسدالله رضا زاده از خیرین بومی شهرستان رودسر در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و برابر با استانداردهای وزارت بهداشت و درمان، ساخته و جهت بهره برداری و انتقال بیمارستان شهید انصاری رودسر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحویل داده خواهد شد.
 
بازدید هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روند اجرای پروژه های خیرین سلامت در شرق گیلان

در راستای تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی حوزه سلامت در شرق گیلان، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه جمعی از مسوولان استانی و محلی از روند احداث پروژه مرکز درمان بستر و اورژانس ۱۱۵ چابکسر که با مشارکت خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست اقدام است بازدید کردند و از نزدیک روند اجرای پروژه مذکور را مورد بررسی قرار دادند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدید با تاکید بر این که نباید در احداث پروژه های عمرانی فرصت زمانی را از دست دهیم، گفت: پس از انجام مشارکت خیرین جهت به سر انجام رساندن این پروژه ها، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به ادامه انجام کار شتاب کند تا هر چه سریعتر مردم منطقه از ثمرات این پروژه ها بهرمند شوند.
دکتر یوسف زاده تاکید کرد: کار خیرین قداست دارد و من به عنوان مسوول بهداشت و درمان استان گیلان دست خیرین را برای ارتقای سلامت مردم، می بوسم.
در ادامه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمارستان در حال احداث دکتر پیروز شهرستان لاهیجان بازدید کردند. در این بازدید که نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور داشتند بر رفع موانع برای پیشرفت فیزیکی این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تا مرحله تجهیز و بهره برداری تاکید شد. بیمارستان پیروز لاهیجان به علت توریستی بودن شهرستان لاهیجان و قرار گرفتن این شهرستان در مرکز شرق گیلان و کریدور خط کناره از اهمیت زیادی برخورداراست و به همین دلیل سعی شده است ساخت بیمارستان بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستان سازی باشد.
بیمارستان دکتر پیروز از نوع جنرال (عمومی) است و دارای درمانگاه، اورژانس،CCU ،U IC، آزمایشگاه‌، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه خواهد بود.
 بنا به گزارش مجری ساخت، بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابه پیروز لاهیجان در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام آن به ۴۸۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون ۴۰۰میلیارد ریال آن هزینه و ۸۰ میلیارد دیگر هم تامین شده است و علاوه بر این هزینه‌ها، بابت تجهیز این بیمارستان نیز به۲۰۰میلیارد ریال هزینه نیاز  است
Share