در بازدید از مرکز کنترل ترافیک رشت مطرح شد:

آمادگی چند شرکت برای اجرای فیبر نوری در رشت | تاکید بر راه‌اندازی سریع مرکز کنترل ترافیک

شهردار رشت از آمادگی چند شرکت برای اجرای فیبر نوری خبر داد و افزود: پس از جمع بندی موارد، با یک شرکت برای ایجاد فیبر نوری تعامل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود نصرتی شهردار رشت، اسماعیل حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان گیلان و سرهنگ رمضانی رییس پلیس راهور شهر رشت به همراه جمعی از مدیران شهرداری از روند اجرایی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت بازدید کردند.

آمادگی چند شرکت برای اجرای فیبر نوری

مسعود نصرتی، شهردار رشت با بیان اینکه باید برای ارتقای زیرساخت‌ها وقت بگذاریم گفت: باید برای اتفاقات آینده نیز فکر کنیم.

شهردار رشت از آمادگی چند شرکت برای اجرای فیبر نوری خبر داد و افزود: پس از جمع بندی موارد، با یک شرکت برای ایجاد فیبر نوری تعامل خواهیم کرد.

نصرتی با تاکید بر تکمیل سریع مرکز کنترل ترافیک رشت خاطر نشان کرد: کارهای مورد نیاز مرکز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی از آغاز اعمال قانون دوربین‌ها پس از نصب تابلوها و پلاکاردها در تقاطع‌ها و راه اندازی سرور خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز اگر حقی تضییع شود قابل برگشت است و از سوی دیگر اگر تخلفی صورت بگیرد اعمال قانون خواهد شد و منابع پایدار درآمدی به شمار می‌رود.

شهردار رشت مدیری است که بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور را راه اندازی کرده است

اسماعیل حاجی پور، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن تقدیر از فعالیت های عوامل مرکز کنترل ترافیک شهر رشت گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان ثروت ما در اینجا خاک می‌خورد اما امروز همه مصمم هستند که این اتفاق رخ دهد و هیچ کس مخالف نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خطاب به شهردار رشت گفت: خوشبختانه من باکسی صحبت می‌کنم که بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور را راه اندازی کرده است.

حاجی پور با بیان اینکه ما درشورا خط مشی تعیین می‌کنیم و سرلشکر اجرایی شهر شهردار است تصریح کرد: این شهر فرهنگی که در موارد فراوانی شهر اولین‌ها بود باید در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک نیز اول می‌شد. مرکز کنترل ترافیک ضرورت و نیاز است و ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکل ترافیکی داخلی شهر با راه اندازی مرکز کنترل حل می‌شود.

تجهیزات آماده و دپو شده در راهور استان گیلان آماده نصب است

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز ضمن تقدیر از عوامل مرکز کنترل ترافیک با اشاره به مخالفت فابای نیروی انتظامی استان مبنی بر اینکه مرکز کنترل داخل راهور استان تست می شود بیان کرد: هرچه زمان را از دست بدهیم کیفیت منابع موجود هرز می رود و نیاز به تعویض پیدا می کند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اقدام جهادی، گفت: دستورالعمل از وزارت کشور ابلاغ و کارها انجام شده است و هزینه زیادی نداریم.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک و سرور آن در راهور استان با انتقال داده‌ها به بستر اینترانت و انتقال تخلفات ثبت شده به راهور ناجا تایید الزام به اعمال قانون می‌نماید؛ ضمن اینکه دوربینهای نظارتی به صورت دستی اعمال قانون می‌شود و تخلفات ساده با گرفتن عکس در سرور ذخیره می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان گیلان گفت: تجهیزات آماده و دپو شده در راهور استان گیلان آماده نصب است.

ارائه گزارش عملکرد از سوی مدیرمرکز کنترل ترافیک

پیمان پارسا، مدیر مرکز کنترل ترافیک ضمن ارائه گزارش عملکرد از ایجاد ۱۲ کیلومتر زیرساخت خبرداد و گفت: در فاز اول ۴ و در فاز دوم ۸ کیلومتر زیرساخت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۷ دوربین در سطح شهر راه اندازی و اطلاعات در سرور ذخیره می شود، افزود: زیرساخت‌های ایجاد شده شهرداری را به استانداری، مناطق ۱ و ۲ و ۵، و راهور استان، فابای استان و درنهایت به مدیریت بحران استان متصل کرده است.

پارسا با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با راهنمایی و رانندگی اظهارداشت: با راه اندازی زیرساخت‌ها و نصب نرم افزارها و دوربین ها، تنها موضوع اعمال قانون و جرائم از سوی راهنمایی و رانندگی و اخذ گذرواژه از راهور استان باقی می ماند که پس از جلسات متعدد با حضور رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تفاهم نامه ای به امضا رسید.

وی افزود: براین اساس پس از اقدام شهرداری در بحث خرید، تجهیز، نصب و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک راهور استان و اتصال ویژه براساس زیرساخت فیبرنوری، در مدت ۱۵ روز پلیس راهور گذرواژه را به شهرداری تحویل خواهد داد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک با اشاره به قرارداد منعقدشده با اداره پست و شرکت مربوطه و پشتیبان تصریح کرد: اعمال قانون از این طریق صورت خواهد گرفت.

 پارسا در ادامه گفت: در بحث توسعه و نگهداشت زیرساخت مرکز کنترل ترافیک با محدودیت منابع مالی مواجهیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک به استناد تبصره یک ماده ۲۴ افزود: با توجه به زیرساخت بسته آماده ۶۰کیلومتر و ثبت نظارت بر تخلف ۱۶۵دوربین آماده براساس بی او تی و فیبرنوری ۱۲کیلومتر بسته آماده با الزامات زیرساخت حداقل ۶۰کیلومتر شهرداری کف تراکنش را تضمین خواهد کرد. سرمایه گذار ذینفع خواهد شد؛ راهور بهره برداری می‌کند و شهرداری زیرساخت خود را توسعه می‌دهد.

 پارسا تاکید کرد: شرکتها در بحث زیرساخت استقبال کردند که این موضوع از لحاظ مالی به نفع شهرداری است بویژه آنکه در سرمایه گذاری cpm زمانی بالا در نظر گرفته شده و سرمایه گذاری بی او تی لحاظ شده است.

Share