با حضور رئیس دانشگاه

آئین معارفه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

مراسم تقدیر و معارفه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور اعضای هیات رییسه و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها، در سالن اجلاس معاونت بهداشتی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی ابلاغی از سوی دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمد عباسی کاکرودی، به عنوان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد. پیش از این، مسوولیت این سمت را دکتر محمدرضا نقی پور برعهده داشت.

دکتر یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مراسم تقدیر و معارفه معاونین بهداشتی دانشگاه ضمن گرامی داشت روز مبازره با استکبار جهانی و روز دانش آموز، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی تصریح کرد: امروز دانشگاه یک نقشه برای رسیدن دارد اما داشتن نقشه کافی نیست و برای تحقق این مهم، نیازمند نیروی انسانی توانمند است. اگر بنا باشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشرو در دانشگاه های نسل سوم باشد، باید در مسیر مرزهای دانش حرکت نماید.

دکتر یوسف زاده از وجود ۱۰ هسته و ۸ واحد فناور و افتتاح مجتمع فناوری های سلامت خبر داد و افزود: اندیشه راه اندازی دره سپیدرود نشان از پیشتازی مردمان این دیار دارد، در واقع دره فناوری سفیدرود، در محدوده جلگه سفیدرود می تواند یک منطقه آزاد علمی باشد که تمام افراد با ایده های خلاق می توانند در این محیط نقش آفرینی کنند، در این راستا می توان گفت ثروت این مملکت در زیر زمین نیست بلکه در مغز جوانان ماست، در مغز ۵ میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون فارغ التحصیل است.

وی ادامه داد: امروز اگر غرب به زانو درآمده، فقط به خاطر دستیابی کشور ما به دانش و علم است، این مهم نشان از دستیابی ملت ما به قله های دانایی در مسیر علم و دانش است. امروز راه ما توانمند شدن با تکیه بر دانایی و دانش است زیرا استفاده از روش های سنتی همان نتایج گذشته را در پی دارد، در این راستا می شود با اصلاح روش ها و قرار گرفتن در مسیر حرکت علمی جامعه ی بشری، فرایندها را اصلاح کرد.

وی اذعان داشت: اکنون نگاه دانشگاه به آینده است، باید از تارهایی که به دور ما تنیده شده، رها شویم و به توانمندی‌های خود باور داشته باشیم.

رییس دانشگاه از بیماری های غیر واگیر به عنوان عامل ۷۴ درصدی مرگ مردم یاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حرکت در مسیر دانش، مدیریت بیماری های غیر واگیر را در لیست مهم ترین برنامه های خود قرار داده است.

دکتر یوسف زاده چابک با اشاره به زیر ساخت قوی بهداشت، خواستار استقرار برنامه های راهبردی دانشگاه در این خصوص شد و افزود: قبل از طرح تحول سلامت، خانه های بهداشت و طرح نظام بهداشت، بزرگترین دستاورد دولت بود که در گیلان پایلوت شد اما امروز ما از آن سرآمدی کمی دور افتاده ایم. با این وجود بدنه کارشناسی حوزه بهداشت استان، امروز در سطح کشور بی نظیر است و نظام سندرومیک به همت همین کارشناسان شکل گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که گیلان بتواند به عنوان اولین استان در کشور، با وجود ساختار مناسب در سیستم مدیریت بیمارستانی (HIS) و توانمندی نیروی انسانی، پرونده الکترونیک را استقرار دهد و به این مهم دست یابد، در این زمینه پوشش کامل سامانه سیب و بهبود وضعیت نظام ثبت در کنار HIS و استقرار مناسب نظام ارجاع، می تواند به شکل گیری پرونده الکترونیک در استان منجر شود.

رییس دانشگاه در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات دکتر محمدرضا نقی‌پور، به دکتر محمد عباسی به عنوان یک نیروی برخاسته از تیم بهداشت استان و آشنا به تمام زوایای سیستم بهداشتی، تبریک گفت و افزود: امیدوار هستیم بهداشت استان بتواند درخشش و موفقیت قبلی خود را به دست آورد.

دکتر محمدرضا نقی پور نیز با تقدیر از تیم بهداشتی دانشگاه و همراهی آنها در دوران مسوولیتش، لازمه رسیدگی به سلامت مردم را تحمل سختی ها خواند و به ارایه گزارشی در خصوص عملکرد دوره چهارساله مدیریت خود پرداخت.

دکتر عباسی کاکرودی با تشکر از دکتر نقی پور و تیم فنی و اجرایی این معاونت، گفت: تغییر در یک سیستم لازمه پویایی است، لزوما تغییرات به منظور نقص عملکرد دیگران نیست بلکه تغییرات لازمه پویایی برای حرکتی روبه جلو است. با ساختار نظام مند و برنامه محور معاونت بهداشتی و حرکت در مسیر راهبردی، امیدواریم یتوانیم شاهد دستاوردهای شایسته در حوزه سلامت استان باشیم. در این خصوص توسعه همکاری بین بخشی و تقویت کارتیمی در معاونت بهداشتی از مهم ترین اهداف پیش رو می باشد.

گفتنی است؛ دکتر محمد عباسی کاکرودی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۷۴ تاکنون، در حوزه بهداشتی مشغول به کار است.

Share