رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۸۵ درصد از محصولات غذایی دارای نشانگرهای رنگی هستند

یوسف زاده گفت: از سال گذشته بر روی همه محصولات نشانگرهای راهنمایی غذایی قرار دارد و میتوان گفت در حال حاضر ۸۵ درصد از محصولات غذایی دارای این نشانگرها هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد با بیان اینکه رسانه ها پیام رسان سلامت برای مردم در زمینه بهداشت و سلامت هستند، یادآور شد: وزارت بهداشت و درمان مسئول تامین سلامت و نطارت بر مسائل بهداشتی است.

شاهرخ یوسف زاده با بیان اینکه استان گیلان ۲ الی ۳ برابر جمعیت شناور دارد افزود: گیلان از نظر جاذبه های گردشگری از نقاط مهم در ایام تعطیلات برای مسافران است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات امسال بیش از ۶۰ تن مواد غذایی نادرست از چرخه توزیع خارج شد، افزود: در کشور ما ۷۳ درصد از مرگ و میرها ناشی از بیماریهای غی واگیری مانند گرفتگی عروق مغزی و قلبی، دیابت و حوادث است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته بر روی همه محصولات نشانگرهای راهنمایی غذایی قرار دارد و میتوان گفت در حال حاضر ۸۵ درصد از محصولات غذایی دارای این نشانگرها هستند.

یوسف زاده اذعان کرد: این نشانگر ها دارای یه رنگ سبز، نارنجی و قرمز هستند که هر کدام نشان از میزان سلامت محصول دارد.

وی افزود: رنگ سبز نشان از سلامت کامل، نارنجی مشخص کننده متوسط بودن و قرمز نشان دهنده مواد غذایی بیشتر ازحد معمول مثل قند یا چربی اضافه است.

Share