لاهوتی و حسنی در آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان نیازمند یک صنعت بزرگ و مادر است

لاهوتی گفت: امروز از دولت میخواهم که به عقب ماندگی استان رسیدگی شود در وضع موجود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی داریم که باید از آنها مراقبت شوند زیرا اکثر واحدها با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول کار هستند و علت این میزان تولید وارادت بی رویه است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به سخنان توهین آمیز رییس جمهوری آمریکا گفت: عصبانیت ترامپ نشان از موفقیت دیپلماسی کشور ما است.

وی همچنین با بیان اینکه باید به خودمان ببالیم زیرا آمریکا از سپاه ایران میترسد، اظهار کرد: سپاه در دفاع از امنیت کشور و امنیت منطقه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

لاهوتی در ادامه گفت: در ابتدا می گفتند که اگر صنعت وارد استان های شمالی شود سبب از بین رفتن کشاورزی و گردشگری خواهد شد در حالی که این نگرش غلط بود و در کنار کشاورزی و گردشگری می توانستیم صنعت نیز داشته باشیم.

وی افزود: امروز از دولت میخواهم که به عقب ماندگی استان رسیدگی شود در وضع موجود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی داریم که باید از آنها مراقبت شوند زیرا اکثر واحدها با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول کار هستند و علت این میزان تولید وارادت بی رویه است.

لاهوتی متذکر شد: ۶۰ درصد از واردات کشور ۲۰۰ نوع کالا است و امکان تولید بسیاری از کالاها در کشور ما وجود دارد. تا زمانی که نگاه دولت به واردات در کشور کاهش نیابد نمی‌توانیم امکان تولید و سرمایه گذاری قوی داشته باشیم.

وی افزود: برای رفع بیکاری در کشور باید سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد تا این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در پایان با اشاره به اینکه استان گیلان نیازمند یک صنعت بزرگ و مادر است، گفت: مهم نیست که این صنعت بزرگ در کدام منطقه در استان قرار می گیرد زیرا هر کجای استان باشد این صنعت سبب رفع بخشی از بیکاران تحصیل کرده استان خواهد شد.

گیلان یک استان بسیار محروم است

محمدصادق حسنی نماینده مردم شهرستان رشت نیز دراین جلسه گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعه کنند به دفاتر نمایندگان در مورد اشتغال است.

وی مشکل اصلی صنعت در کشور و استان را واردات و قاچاق دانست و افزود: ما انتظار معجزه از سازمان صنعت و معدن استان نداریم و مسائل باید از وزارت خانه پیگیری شود.

حسنی با بین اینکه استان گیلان یک استان بسیار محروم است، یادآور شد: در حال حاضر سیاست‎ دولت ایجاد بنگاه های زود بازده است و در اعظای تسهیلات و راه اندازی صنایع تبدیلی و کشاورزی میتوان به استان کمک کرد.

گفتنی است در این مراسم فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان معرفی شد.

Share