در روزی که عضو جدید شورا سوگند یاد کرد

چانه زنی اعضای شورای شهر تالش بر سر کمکهای مالی به شهروندان

جلسه علنی شورا برای تعیین تکلیف این کمکها پایان یافت تا در جلسه ای دیگر با بررسی ابعاد بیشتری از موضوع در مورد آن تصمیم گیری شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه علنی شورای شهر تالش عصر امروز یکشنبه ۲ مهر ماه، با حضور نماینده فرماندار برگزار شد.

در این جلسه که با حضور تمام اعضا برگزار شد، بهروز علی بابابی، به عنوان عضو جدید شورا معرفی و سوگند یاد کرد.

عبدالله حسین پور، در این جلسه با تبریک راه یابی وی به جمع اعضای شورای شهر تالش گفت: شوراها مورد اعتماد نظام و مردم هستند و می توانند در مباحث مهم نقش ایفا کنند.

حسین پور پیش از قرائت دستور دوم جلسه از راه یافتن موضوع رسیدگی به وضعیت طرح های ساحلی و گردشگری متعلق به شهرداری در جلسات آینده شورا سخن گفت که به صورت رسمی دنبال خواهد شد.

وی همچنین از تعطیلی جلسه بعدی شورا خبر داد و دلیل این تعطیلی را بازدید مشترک اعضا با همراهی فرماندار و شهردار تالش از طرح های اقتصادی و گردشگری، وضعیت ایستگاه های بین شهری و … اعلام کرد.

دستور دوم جلسه این شب به مدیریت کمکهای مالی اختصاص داشت. رئیس شورای شهر تالش دلیل مطرح شدن این موضوع را کاهش شدید درآمدهای شهرداری و مشکلات مالی بیان کرد که گریبانگیر شهرداری شده است.

وی در ادامه از مطالبات بالای پیمانکاران سخن گفت که در صورت ادامه این کمکها بار مالی را بر دوش این سازمان سنگین تر خواهد کرد.

حسین پور همچنین از زیاد بودن درخواستهای مشابه از شهرداری سخن به میان آورد و پیشنهاد تعلیق چند ماهه این درخواستها را برای بازیابی توان شهرداری مطرح کرد.

وی در ادامه بیان کرد: این تعلیق به معنای قطع کامل این مورد نیست و نامه های رسیده در این خصوص باید در کمیسیونهای مربوطه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

سهیل سلامی میزان این کمکها را بر طبق ماده ۱۶ و ۱۷ قانون و اختیارات شوراها محدود ذکر کرد که امکان لغو آن به صورت کامل وجود ندارد.

فیروزه اردویی مخالفت خود با انجام هرگونه درخواست کمک بیان کرد و افزود: کارکنان سازمان شهرداری بیش از بقیه مستحق این کمکها هستند.

حافظ محفوظی دیگر عضو شورا مخالفت خود را با تعلیق این مورد بیان و خواستار مدیریت و تمیز دادن آن برای اختصاص به نیازمندان واقعی شد و خاطرنشان کرد: توان تمام مجموعه شورا باید صرف یافتن راههای درامدی جدید برای شهرداری شود.

بهزاد پورپناه اولویت نخستین پرداختهای مالی را برای تامین مبالغ دستمزد کارکنان و بخصوص بخش خدماتی ذکر کرد و گفت: ۹ ماه از مطالبات پرداخت نشده که با شروع فصل مدرسه و سرما در وضعیت نامناسبی به سر می برند و حتی برخی با خطر تخلیه منازل استیجاری مواجه هستند. پورپناه ایجاد رویه مکرر درخواست کمک را از نتایج نامطلوب اختصاص این مبالغ عنوان کرد.

تقی زینلی با بیان اینکه تعدادی از شهروندان نیازمند واقعی چنین کمکی هستند گفت: مواردی چون سیل، آتش سوزی و موراد خیریه ایجاب می کند تا چنین مواردی مطرح باشد.

علی بابایی در اولین نطق خود از ضرورت پایان این مورد مهم برای ادامه کار مطلوب شهردار جدید سخن گفت تا موراد دیگر به شور گذاشته شود.

جلسه علنی شورا برای تعیین تکلیف این کمکها پایان یافت تا در جلسه ای دیگر با بررسی ابعاد بیشتری از موضوع در مورد آن تصمیم گیری شود.

تعیین نایب رییس شورا پس از رامین باباپور موردی بود که توسط محفوظی بیان و با پیشنهاد حسین پور به جلسه بعدی موکول شد.

همچنین حضور شبانه اعضا برای بازدید از روند کار مساجد و اماکن عزاداری موردی بود که حسین پور بر آن تاکید کرد.

Share