جلال‌الدین محمد شکریه

پیاده راه فرهنگی رشت نیاز به بازنگری دارد | با حضور انبوهی از تاکسی وجود بی آر تی معنی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: اجرای ناقص پیاده راه فرهنگی رشت مشکلات عدیده‌ای برای بازاریان رشت ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جلال‌الدین محمد شکریه اظهار کرد: مصوبات شورای چهارم رشت برای اعضای شورای پنجم قابل‌احترام است لیکن در بحث پیاده راه فرهنگی باید منافع شهر، شهروندان و اصناف تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه افت اقتصادی شدیدی در منطقه پیاده راه فرهنگی رشت برای اصناف و بازاریان به وقوع پیوسته است، گفت: چرخش اقتصادی در منطقه پیاده راه فرهنگی به علت مشکلاتی همانند حمل کالا، عدم دسترسی مناسب به نقاط مختلف پیاده راه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ ازاین‌رو باید فاز تکمیلی پروژه پیاده راه فرهنگی اجرا شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان با اشاره به اینکه فازهای تکمیلی می‌توانند پیاده راه فرهنگی را از بن‌بست خارج کنند بیان داشت: با تملک گاراژ جفرودی می‌توان رینگ پیرامونی پیاده راه را تکمیل کرد. فاصله بسیار زیادی از ورودی خیابان حاجی‌آباد تا بازار روز وجود دارد به همین دلیل تردد در این فاصله با دو مرحله استفاده از ماشین برقی یا پیاده‌روی امکان‌پذیر است که برای افراد مسن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه انباشت تاکسی‌ها در خیابان‌های سعدی، امام خمینی، شریعتی و سبزه‌میدان به چشم می‌خورد اظهار داشت: با حضور انبوهی از وسایل نقلیه عمومی همانند تاکسی و مینی‌بوس، وجود بی آر تی در این منطقه معنی ندارد.
شکریه ادامه داد: اجرای طرح بی آر تی مشکلات بسیاری را در خیابان امام خمینی به وجود آورده است. بورس دارای جایگاه ویژه اقتصادی است که به دلیل اجرای طرح بی آر تی ابتر مانده است.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه یک خط در بحث بی آر تی، پارک ممنوع شده است بیان داشت: این شیوه اجرا باعث نابودی واحدهای صنفی در  منطقه بی آر تی شد.
بسیاری از وسائل نقلیه به‌ویژه اتومبیل‌ها به‌صورت غیر قانون از مسیر دسترسی به بی آر تی استفاده می‌کنند لیکن نقص‌های این پروژه باید رفع شود تا اثرات مخرب این طرح بر روی اقتصاد و دارایی‌های عمومی کاهش یابد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح گفته شد که پیش‌نیاز مونوریل، تراموا و مترو داشتن مقدار متراژ خاصی از بی آر تی است تصریح کرد: امکان استفاده از مسیرهای دیگر شهر رشت همانند فلکه جهاد تا میدان گاز برای این طرح وجود داشت.

شکریه بابیان اینکه میزان استفاده شهروندان از بی آر تی در محدوده خیابان شریعتی پایین است گفت: مردم تمایل بیشتری برای استفاده از تاکسی در این محدوده دارند.
وی ادامه داد: در مسیرهای منتهی به پیاده راه شاهد انباشت تاکسی‌ها در چندین خط برای رسیدن نوبت‌هایشان هستیم؛ ازاین‌رو باید راهکاری برای استفاده صحیح از طرح‌های نیمه‌تمام پیدا کنیم.

عضو شورای شهر رشت بابیان اینکه از شهردار رشت درخواست کردیم که یک بررسی جدی برای خروج طرح پیاده راه فرهنگی از بن‌بست انجام دهد افزود: هر چهار مسیر دسترسی به میدان شهدای ذهاب بسته است.

شکریه با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح از شهردار وقت درخواست کردیم که یک میدان کوچک را در روبروی مجتمع خاتم‌الانبیاء در نظر بگیرند تصریح کرد: دور زدن تاکسی‌ها در مسیر خیابان سعدی با مشکلات زیادی همراه است. رانندگان تاکسی در ایستگاه‌های اطراف پیاده راه فرهنگی باید چندین ساعت برای رسیدن نوبتشان منتظر بمانند که روش نامناسبی برای تاکسیرانان جهت تأمین نیازهای روزه آن‌ها است.
شکریه در پایان گفت: رانندگان تاکسی باید ماشین‌هایشان را برای مسافت طولانی در صف‌ها هل دهند درصورتی‌که بایدشان رانندگان تاکسی حفظ شود و این شیوه ناصحیح امرارمعاش آن‌ها تغییر کند.

Share