فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان مطرح کرد

پرندگان شکاری گیلان فدای تفریحات شیوخ عرب

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: علاقه شیوخ عرب به داشتن پرندگان شکاری موجب شده است تا سودجویان در گیلان به فکر شکار غیرمجاز این گونه‌های ارزشمند بیفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساسان اکبری‌پور در گفتگو با ایسنا، علاقه افراد ثروتمند کشورهای خلیج‌فارس به پرندگان شکاری و پول هنگفتی که بابت خرید آنها پرداخت می‌کنند، باعث شده است که جمعیت این گونه از پرندگان در گیلان با تهدید مواجه شود.

وی افزود: برای جلوگیری از شکار این پرندگان در گیلان نظارتها تشدید شده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه با فروش این پرندگان سودجویان منافع آتی طبیعت گیلان را فدای منافع آنی می کنند، خاطرنشان‌ کرد:با شکار پرندگان شکاری در روزهای غیرمجاز جمعیت این گونه کاهش می‌یابد و با کاهش جمعیت هر گونه چرخه طبیعت از حالت عادی خارج می‌شود.

وی تصریح‌کرد: کاهش جمعیت پرندگان شکاری در طبیعت موجب افز ایش دیگر گونه‌ها و آفات می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه عقاب‌ها و بازها جزء اکثر پرندگان شکاری هستند که مورد طمع شکارچیان قرار گرفته‌اند، افزود: از همه هم استانی‌ها درخواست می‌شود، در صورت مشاهه هر گونه ردپا از شکار غیرمجاز  پرندگان را به اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع دهند.

کشورهای عربی یکی از مهمترین مقصد سفر اجباری این پرنده ها هستند و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی، هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجوها را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.

Share