حال و روز ناخوش یک رشته المپیکی در گیلان

هیچ عزمی برای ساخت و بازسازی استخر کوثر وجود ندارد

شنا از دیرباز در استان گیلان فعالیت چشمگیری داشته است و در سطح اول کشور عزیز ایران بوده است.اما این روزهااز رنگ و لعاب کم رنگ تری برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از قدس آنلاین، در دنیای امروز که همه چیز با سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری سنجیده میشود. به ما گفته میشود که گیلان از نعمت دریا برخوردار است و با همین افکار استان ما را از حداقل امکانات محروم نگه می دارند و تنها مکانهای محدودی که داریم با همین افکار پوچ تعطیل میکنند و تا بازگشایی این مکانها الله اعلم ..

عدم زیرساختهای مناسب و نبود استخرهای استاندارد یکی از بزرگترین معضلات پیش روی جامعه بزرگ شنای گیلان است. کمبود استخر، حمایت نشدن کافی، نبود برنامه جامع اصولی و نبود امکانات از جمله مشکلاتی است که ورزشکاران این رشته در استانهای ساحلی کشور با آن روبرو هستند.

دبیر هیئت شنا با اشاره به اهمیت ورزش شنا گفت: شنا جزء رشته های پایه است و دین مبین اسلام به این ورزش نگاه خاص دارد ورزشی که نبی مکرم اسلام به یادگیری آن سفارش نموده است.

هیچ عزمی برای ساخت و بازسازی استخر کوثر وجود ندارد

عباس سلیمی دبیر هیات شنای استان گیلان گفت: استان گیلان سالها به عنوان پایگاه قهرمانی شنا در کشور روزها سپری کرده و از این پایگاه میتوان به استخر شنا کوثر اشاره کرد که قهرمانهای زیادی را چه در عرصه شنا و چه در حوزه واترپلو به تیمهای ملی ایران راه پیدا کردند.

سلیمی افزود: متاسفانه از سال ۹۲ به بهانه بازسازی سقف استخر در آن را به روی مراجعه کنندگان بستند و با گذشت ۴ سال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هیچ عزمی برای ساخت و بازسازی آن وجود ندارد  و تمام شیرازه و عنان کار هیئت از دست رفته و شناگران و واترپلوئیست های این شهر و استان پراکنده شده اند و روزگار خوبی ندارد.

سلیمی افزود: استخرهای دیگر شنا در شهر رشت اصلا در فکر قهرمانی و پرورش شناگر و واترپلوییست نیست و فقط جنبه تفریحی دارد.

واگذاری استخرهای شنا به بخش خصوصی مشکلاتی را برای رشته المپیکی به وجود آورده است

وی خاطرنشان کرد: با هزینه های زیاد مجموعه داری استخرهای شهرستانها توسط اداره کل ورزش به مزایده گذاشته میشود و توسط بخش خصوصی اداره میشود که مشکلات زیادی را برای این رشته المپیکی بوجود آورده است.

سلیمی به فقدان منابع مالی برای این رشته اشاره کرد و افزود: نبود منابع مالی و نبود حمایت کننده های مالی موجب شده تا این رشته ورزشی در گیلان حال و روز خوبی نداشته باشد هر چند که از سال ۹۰ با آمدن پرویز گلریز به عنوان رییس هیئت تا حدی منابع مالی تامین شده است اما کفاف هزینه های سنگین شنای استان را ندارد.

تقاضای جامعه شنای گیلان از بازسازی و در اختیار گذاشتن استخر کوثر رشت به هیئت شنا گیلان

دبیر هیئت شنای گیلان افزود:تقاضای جامعه شنای گیلان داشتن حداقل امکانات سخت افزاری و بازسازی و در اختیار گذاشتن استخر کوثر رشت به هیئت شنا گیلان شاهد رشد و شکوفایی فرزندان پاک استان گیلان در عرصه های کشوری و بین المللی باشیم.

استان گیلان پتانسیل های بالایی در رشته های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو، قایق رانی) در سطح بالای بین المللی دارد و امیدواریم مسئولین استانی و ورزشی استان نگاه ویژه به ورزشی که همانا از توصیه های پیامبر مکرم اسلام است داشته باشند.

Share