با حضور دوستداران محیط زیست

همایش پیاده روی و پاکسازی محیط زیست در مسیر تونل سبز فومن برگزار شد+تصاویر

بخشدار مرکزی فومن با بیان اینکه محیط زیست از نعمت های الهی است که باید مورد حفظ و حراست انسان ها قرار بگیرد، گفت: تونل سبز فومن یکی از نماد های منحصر به فرد محیط زیستی کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش پیاده روی و پاکسازی مسیر تونل سبز با حضور دوستداران محیط زیست از قشر های مردمی، مسئولان، فرهنگیان، اصحاب رسانه، کارگران و کارمندان و … انجام شد.

تونل سبز و درختان چنار فومن در چند مدت پیش مورد تهاجم بی رحمانه آفات و معضلات محیط زیستی قرار گرفته بودند که از سوی فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان، در این خصوص کمیته احیای تونل سبز تشکیل شد تا از پیش روی آفات و معضلات جلوگیری شود.

این همایش نیز یکی از برنامه های این کمیته مردمی بود که با حضور علاقه مندان حقیقی محیط زیست فومن برگزار شد.

در طی این برنامه، بیش از ۳۰۰ کیلو زباله جمع آوری و با خودرو حمل زباله منتقل شد.

بخشدار مرکزی فومن در گفتگویی با بیان اینکه محیط زیست از نعمت های الهی است که باید مورد حفظ و حراست انسان ها قرار بگیرد، گفت: تونل سبز فومن یکی از نماد های منحصر به فرد محیط زیستی کشور است.

احمد قدیمی با اشاره به اینکه تونل سبز فومن مانند مسیری منتهی به بهشت از گردشگران این شهرستان پذیرایی می کند، افزود: هیچ وقت نباید پیرامون محل زندگی خود را با آلایندگی مسموم و بظاهر کنیم.

وی با تاکید براینکه همایش امروز با همت کمیته مردمی احیای تونل سبز و با حضور بیش از ۴۰ علاقه مند محیط زیست برگزار شد، ادامه داد: شهروندان و مسئولان باید بیشتر از هر زمام دیگری نسبت به محیط زیست و نگهداری آن احساس تکلیف کنند.

فرزاد مرادی نیز‌ با اشاره به اینکه روستای سند میزبان درختان چنار تاریخی و زیبای فومن است، گفت: شورا و دهیاری این روستا برای حفظ محیط زیست منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

عضو شورای اسلامی روستای سند فومن با بیان اینکه این روستا برای احیای طبیعت نیازمند دریافت یک خودرو اختصاصی حمل زباله است، متذکرشد: مردم و مسئولان روستای سند خود را متعلق و علاقه مند به محیط زیست می دانند.

وی با یادآوری اینکه درخت منبع برقراری تنفس در زمین است، گفت: از گردشگران و مردم درخواست داریم که محیط زیست را همانند خانه خود بدانند.

Share