پس از دو روز جستجو

نجات ۳۵ کوهنورد گم شده در منطقه گشت رودخان ماسوله

این کوهنوردان از سمت زنجان به سمت ماسوله در حرکت بودند که در منطقه گشت رودخان ماسوله به دلیل مه گرفتگی مسیر را گم کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی و نجات ۳۵ کوهنورد گم شده در منطقه گشت رودخان ماسوله خبر داد.

مهدی ولی پور روز عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در پی گم شدن یک گروه ۳۵نفره کوهنوردی از استان های زنجان، تهران و البرز عصر روز پنجشنبه در گشت رودخان ماسوله موضوع به تلفن ۱۱۲ هلال احمر گیلان اطلاع داده شد.
وی با بیان این که ۱۱ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان برای جستجو و نجات این کوهنوردان اقدام کردند، اظهار کرد: این کوهنوردان امروز (شنبه) با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان پیدا شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: یکی از اعضای این کوهنوردی نیز دچار شکستگی شده بود که برای امدادرسانی وی اقدام شد.
وی اظهار داشت: این کوهنوردان از سمت زنجان به سمت ماسوله در حرکت بودند که در منطقه گشت رودخان ماسوله به دلیل مه گرفتگی مسیر را گم کرده بودند.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای ۱۶ تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم ۱۵ نفره ، ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و ۲۹۰ نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و ۲۲۹ عضو جوان هستند.
گشت رودخان در مسیر فومن به سمت ماسوله قرار دارد.

Share