دیارمیرزا گزارش می‌دهد

نارضایتی‌ ساکنان شهرک بسیجیان تالش؛ از معضل زباله تا عدم واگذاری اسناد مالکیتی

عدم انجام تعهدات از سوی سازنده که در گذشته به شرکت تعاونی مسکن بسیجیان معروف بود و هم اکنون به مهر فجر تغییر نام داده موجب نارضایتی های گسترده میان خریداران و ساکنان شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجتمع مسکونی بزرگ و پرجمعیت که در داخل شهر تالش(هشتپر) و مجاورت خیابان جمهوری اسلامی به عنوان جاده کمربندی و چند صد متری مراکز مهم اداری و امنیتی این شهر از جمله فرمانداری قرار دارد و به شهرک بسیجیان معروف است. جمعیتی حدود ۴ هزار نفر در یک هزار واحد مسکونی آن زندگی می کنند. مساحت واحدهای آن از ۷۲ تا ۱۴۵ متر متغیر است و بیشتر آنها ۷۲، ۸۵ و ۹۰ متری هستند که تمام آنها واگذار شده اند. عدم انجام تعهدات از سوی سازنده که در گذشته به شرکت تعاونی مسکن بسیجیان معروف بود و هم اکنون به مهر فجر تغییر نام داده موجب نارضایتی‌های گسترده میان خریداران و ساکنان شده است.

فرماندار تالش: مشکلات شهرک باید حل شود

سید عیسی مهدوی با تایید نارضایتی‌ها به انتقاد از سازندگان آن پرداخت و با بیان عدم انجام تعهدات شرکت سازنده گفت: محوطه سازی، احداث فضای سبز، نفوذ فاضلاب به زمینهای کشاورزی پایین دست و نصب سطلهای زباله و آسانسور و از واگذاری اسناد مالکیتی واحدها از جمله مواردی هستند که شرکت سازنده تاکنون از اجرای آنها طفره رفته است.

فرماندار تالش در ادامه از جلسات متعدد برای ساماندهی این شهرک و ورود سازمانهای مختلف به ویژه شهرداری تالش به موضوع خبر داد و افزود: پارک کودک این شهرک توسط شهرداری تالش ساخته شد تا ساکنان شهرک بسیجیان با وجود کم کاری سازندگان از وضعیت بهتری برخوردار شوند.

وی در پایان مشکلات این شهرک را یک مسئله مهم بیان کرد که باید حل شود.

تخلیه واحدها توسط خریداران

هوشنگ امانی مدیر این مجتمع نیز سازه های احداث شده را فاقد استحکام بیان کرد و گفت: در ساخت آنها از مصالح نامرغوب استفاده شده به طوریکه ساختمانهای فاز اول با ۱۰ سال ساخت گلنگی شده اند.
امانی وضعیت واحدهای ۸۵ متری این مجتمع در فاز پنجم را اسفناک اعلام دانست و افزود: راه پله های این ساختمانها فاقد نرده هستند و کوچکترین سرو صدا در تمام ساختمان شنیده میشود کل سازه با دویدن کودکان به لرزه در می آید که مردم رضایتی از این وضعیت ندارند.

وی لوله کشی موقت آب، نبود آیفون، جمع شدن آب در پارکینگها، جمع آوری فنسهای پیرانونی و ورود افراد مختلف، نداشتن درب ورودی، عدم تخصیص فضاهای آموزشی را از دیگر معضلات موجود بیان کرد که گریبانگیر ساکنان شده است.

امانی نصب سطلهای زباله و کف سازی موجود را حاصل اقدام مدیریتی خود برای ساماندهی مختصر این مجموعه بیان کرد و از نامه نگاری های متعدد با سازمانها، سخن به میان آورد.

وی اعتبار ساخت این شهرک را ۵۰ میلیارد تومان بیان کرد که ۲ برابر بودجه شهرستان تالش طی یک سال می باشد در حالی که برابر مبالغ دریافت شده کاری انجام نشده است.

مدیر شهرک بسیجیان اضافه کرد: شرکت سازنده مجموعه وامهایی را به صورت وکالتی از چند بانک در اختیار گرفته که اقساط آن توسط خریداران پرداخت می شود. اما تکلیف بازپرداخت اقساط وامهای بانکی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای ۳۰۰ واحد که در سال ۱۳۸۵ اخذ شده، هنوز مشخص نشده و مشمول جرایم دیرکرد است.

وی در ادامه از واگذاری فقط ۲۰۰ فقره سند مالکیت به صاحبان آن خبر داد و گفت: ۸۰۰ واحد، هنوز بدون سند هستند.

امانی ضمن انتقاد از عملکرد هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فجر مهر خواستار انجام کامل تعهدات این شرکت شد و افزود: هیئت مدیره ۵ نفره با وجود اینکه هیچ عملیات ساختمانی انجام نمیشود همچنان در حال دریافت حقوق و مزایا هستند.

مدیر شهرک مسکونی بسیجیان با اشاره به تخلیه واحدها توسط خریداران و اجاره به مستاجران به دلیل مشکلات خاص موجود اظهار کرد: خود وی نیز پس از ۳ سال اقامت و تجربه این وضعیت که منجر به مضروب و مجروح شدنش شده، چنین قصدی دارد.

Share