در جلسه شورای شهر رشت صورت گرفت

موافقت شورا با پیوستن رشت به جمع شهرهای تالابی و پاکسازی زمینهای رهاشده

اعضای شورای شهر رشت در جلسه امروز خود با پیوستن شهر رشت به جمع شهرهای تالابی و همچنین پاکسازی زمینهای رهاشده موافقت کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دهمین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

امیرحسین علوی در ابتدای جلسه فرارسیدن ماه محرم را به همه مسلمانان و مردمان آزاده و به خصوص همشهریان ولایت مدار رشتی تسلیت گفت و ادامه داد: ماه محرم امسال متقارن شد با هفته دفاع مقدس که بنده به نوبه خود یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارم.

رییس شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به اینکه این هفته زمان مناسبی است که از خانواده های شهدا تقدیر و تشکر کنیم گفت: به همین منظور و به مناسبت هفته دفاع مقدس از حامد عبداللهی و احمد رمضان پور که از خانواده شهدا هستند و از برکات شورای پنجم می‌باشند تقدیر می‌کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه لایحه پاکسازی زمین های رها شده مورد بررسی قرار گرفت که فرهام زاهد رییس کمیسیون بودجه شورا در مورد این لایحه اظهار کرد: این مشکل بیشتر در منطقه ۳ وجود داشت که قرار شد با نظر شورا این زمینهای رهاشده پاکسازی شود و این روند در تمام مناطق شهر انجام گیرد.

رضا رسولی رییس کمیسیون عمران نیز در این رابطه اظهار کرد: در ابتدا مناطق ها اولویت بندی کنیم و بنده خواهشمندم که این لایحه مسکوت بماند به دلیل اینکه برخی زمینها نسقی هستند و بار حقوقی دارد و باید در کمیسیون عمران بیشتر پیگیری کنیم.

علوی نیز در این رابطه گفت: لایحه ای که از کمیسیون آماده است فقط پاکسازی است و دیوار کشی قرار نیست انجام شود.

حاجی پور نیز در این رابطه اظهار کرد: ماده ۱۱۰ یعنی پاکسازی و دیوارکشی است و این ماده صراحت دارد و اگر قرار است موافقتی صورت گیرد باید همه این ماده اجرا شود.

زاهد در این خصوص گفت: فصل بارندگی آغاز شده است و باید این چنین زمینهایی را پاکسازی کنیم تا چهره شهر مخدوش نشود و همچنین شهرداری بودجه ای برای دیوارکشی ندارد.

رسولی نیز اظهار کرد: امکان تفکیک ماده ۱۱۰ وجود ندارد و باید همه موارد آن انجام شود که در نهایت این لایحه با هفت رای تصویب شد.

مصوبات شورا

در  این جلسه با دو فوریت اصلاحیه تعیین نرخ سرویس مدارس با ۱۲ درصد افزایش موافقت شد.

در ادامه با لایحه هزینه سفر شطرنج بازان گیلانی به مسابقات آسیایی به مبلغ ۴۵ میلیون تومان موافقت شد.

همچنین اعضای شورا با درخواست کمک مالی تا سقف ۲ میلیون تومان برای کارگر شهرداری موافقت کردند.

موافقت شورا با پیوستن شهر رشت به جمع شهرهای تالابی

در ادامه طرح پیوستن شهر رشت به شهر تالابی مورد بررسی قرار گرفت که علوی در این مورد اظهار کرد: این طرح با طرح پیوستن به کنوانسیون رامسر فرق میکند. شهر رشت دارای پتاسیل تالابی شدن است و امیدوارم که با پیوستن شهر رشت به شهرهای تالابی موجب توسعه اقتصادی و گردشگری شود. این اولین طرحی است که توسط انجمنهای مردم نهاد در مورد تالابهای رشت آرایه شده است.

فاطمه شیرزاد نیز در این مورد گفت: تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری خاورمیانه است دو سمن زیست محیطی این طرح را به شورا ارائه دادند و هدف از ارایه طرح حمایت از تالاب عینک و جلوگیری از تخریب آن است.

گفتنی است در پایان با طرح پیوستن شهر رشت به شهرهای تالابی موافقت شد.

 

Share