پس از تحمل ماه ها بیماری؛

منجی مجسمه‌های شهر مجسمه‌ها پر کشید+ زندگی نامه

نادر شیروانی، منجی مجسمه های فومن پس از تحمل ماه ها بیماری، در ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۶ و در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فانی فرو بست و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرحوم نادر شیروانی در سال ۱۳۲۵ و در یک‌ خانواده کارگر و مذهبی در شهر رشت دیده به جهان گشود.

وی اگرچه اصالتی فومنی نداشت اما به واسطه ازدواج با یک همسر فومنی، در خاک این شهر ماندگار شد.

مرحوم شیروانی یکی از نقاشان چیره دست منطقه بود که سالیان متمادی از عمرش را برای زیبا سازی بصری شهر مجسمه ها هزینه کرد.

این خالق زیبایی های شهر، یکی از همکاران همیشگی شهرداری فومن نیز بود که منجی مجسمه های شهر لقب داشت و همه ساله پیش از فرارسیدن عید نوروز، به این سازه های سنگی بی جان را با دستان پر مهر اش روح تازه ای می بخشید و شاید اکنون مجسمه ها و دیوارهای غبارآلود شهر، غم فراق او را بیش از پیش احساس کنند.

هنر مرحوم شیروانی به نقاشی و رنگ آمیزی شهری خلاصه نشد و وی بسیاری از تابلو های چوبی، پارچه ای و … را نیز از خود به یادگار گذاشته است.

نادر شیروانی همچنین در گچ بری خانگی نیز استاد بود که اثرات هنرنمایی وی هنوز در بیشتر خانه های قدیمی شهر مجسمه ها موجود است.

این مرحوم که همه وی را با یک عینک، کاپشن جین رنگی شده، موهایی سفید اما پر رمز و راز و دوچرخه ای قدیمی و صندوق چه ای پر از رنگ های زیبا و عاشقانه در ترک دوچرخه به یاد دارند، دو فرزند پسر خود را نیز با هنر آشنا کرد.

فرزندان آن تازه سفر کرده، اکنون نیز استاد هنرهای ترسیمی و تجسمی هستند و به فرزندان این دیار آموزش نقاشی و طراحی می دهند.

نقاش معروف شهر فومن، یک دور در انتخابات شورای شهر نیز کاندیدا بود که نتوانست به جمع نفرات برتر راه پیدا کند.

نادر شیروانی سرانجام پس ازیک عمر تلاش و کوشش در راه زیبا سازی شهر فومن، پس از تحمل ماه ها بیماری، در ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۶ و در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فانی فرو بست و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

گفتنی است اتفاق درحالی رخ داد که در جلسه روز گذشته شورای شهر فومن بحث هایی برای کشیدن چهره این استاد نقاشی بر روی دیوار شهر صورت گرفته بود(اینجا را بخوانید)

Share