در جلسه مشترک کمیسیونهای برنامه و بودجه و بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد:

مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها

در جلسه مشترک کمیسیونهای برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ شهرداریها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در ابتدای جلسه اظهار کرد: لایحه مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداریها در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهام زاهد افزود: رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رشت تقاضای مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها را دارد.

 رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رشت در این خصوص گفت: طرحی مطالعاتی توسط مشاور تهیه و در آن ساماندهی نما،مدل تابلوها،ساختمانها و… در محوطه پیاده راه فرهنگی مورد توجه است.

سجاد محجوب افزود: بخشی از محوطه پیاده راه نیازمند بهسازی است و برای اینکار باید مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها توسط شورای رشت صادر شود.

وی بیان کرد: در برخی از مسیرهای منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت ساختمانهایی ناهمگونی وجود دارد که نیازمند تغییرات هستند.

در این جلسه عضو کمیسسون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به لایحه مذکور گفت: این اقدام بسیار خوب است و چنین تفکری قابل تقدیر است.

احمد رمضانپور افزود: با هر ایده ای که منجر به زیباسازی شهر رشت بشود موافق هستم.

عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز با تائید لایحه پیشنهادی اظهار کرد: بنده معتقدم که سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری رشت نیز باید به این موضوع بپردازد.

رضا رسولی تصریح کرد: بنده موافق همسان سازی در پیاده راه فرهنگی هستم و اگر این مهم تحقق پیدا کند محوطه بسیار جذاب و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

سجاد محجوب رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در ادامه گفت: پاساژ شیک ،ساختمان نیروی انتظامی و…. از اولویتهای اجرای این طرح هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه گفت: به منظور بررسی و کسب نتیجه در خصوص لوایح  جلسات کمیسیونهای شورا گاها به صورت مشترک برگزار می شود.

فاطمه شیرزاد افزود: پیاده راه فرهنگی رشت بحث میراثی دارد و برای اجرای این طرح نیازمند برگزاری جلساتی با حضور نماینده میراث هستیم.

در ادامه رضا رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: پیشنهاد می کنم این طرح به صورت پایلوت برای یک ساختمان مشخص اجرا و سپس مجوز کلی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر پیشنهاد رقم اعتباری این پروژه ششصد میلیون تومان می باشد.

 این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون عمران شورای رشت ارسال شد.

رشت و استان گیلان فاقد طرح جامع پسماند است

لایحه پرداخت قدرالسهم شهرداری رشت به سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان موضوع دیگری بود که در جلسه امشب مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این خصوص اظهار کرد: در ادوار گذشته چنین لایحه ای مطرح نشده بود و در نامه ارسالی از سوی سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان  برای هزینه های جاری،پرسنلی ،آموزشی و…مبلغ یکصد میلیون تومان بابت قدرالسهم شهرداری رشت تقاضا شده  بود که این لایحه از سوی شهرداری رشت به مبلغ پنجاه میلیون تومان کاهش و به صحن کمیسیون بهداشت ارسال شده است.

فاطمه شیرزاد افزود: در لایحه ارسالی به موضوع پرداخت قدر السهم اشاره شده و با توجه به اینکه سازمان شهرداری رشت دارای سازمان پسماند مستقل می باشد پرداخت این مبلغ ضرورتی ندارد.

در ادامه این جلسه آمنه خدابخشی سرپرست سازمان مدیریت برنامه و بودجه شهرداری رشت گفت: در سالهای گذشته چنین عنوانی در بودجه شهرداری رشت وجود نداشت و در این راستا تقاضا داریم با این لایحه به واسطه تعاملاتی که سازمان مدیریت پسماند استانداری با سازمان پسماند شهرداری رشت جهت دریافت بودجه سی میلیارد تومانی از محل بودجه های حمایتی سازمان برنامه و بودجه و سازمان همیاری شهرداریهای کشور داشته است موافقت گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در خصوص این لایحه گفت: این سازمان با بهداشت مردم و محیط زیست سر و کار دارد و اعتقاد دارم باید در راستای حفظ سلامت شهروندان تلاش کنیم.

احمد رمضانپور افزود: جذب سی میلیارد تومان اعتبار اقدام مهمی است که با رایزنیهای متعدد محقق شد.

 رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نیز اظهار کرد:  سی میلیارد تومان اعتبار جذب شده از محل اختصاص بودجه های حمایتی سازمان برنامه و بودجه و سازمان همیاری شهرداریهای کشور بصورت اوراق مشارکتی محقق شده است که بخشی از آن در دی ماه  سال جاری تبدیل به پول نقد خواهد شد.

  علیرضا حاجی پور افزود: در واقع تعامل خوب سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان موجب تحقق این موضوع شد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه زباله سوز و… از جمله پروژه هایی است که برای اجرای آن نیازمند جذب منابع ملی هستیم گفت: جهت احداث نیروگاه زباله سوز نیازمند یکصد و بیست و دو میلیارد تومان اعتبار هستیم و در تلاشیم برای هر کدام از پروژه های سازمان پسماند شهرداری رشت اقدام به جذب اعتبار ملی نمائیم.

حاجی پور با بیان اینکه شهرداری رشت موظف به پرداخت قدرالسهم تعیین شده نیست تصریح کرد: با توجه به اقدامات و تعاملات سازنده سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان با پسماند شهرداری رشت مستحق این کمک  هستند.

در ادامه رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: متاسفانه در بررسیها مشخص شده است که بحث زباله سوز در کشور با روند خوبی همراه نبوده و این مبحث نیازمند بازنگری جدید می باشد.

فاطمه شیرزاد افزود: متاسفانه شهر رشت و استان گیلان فاقد طرح جامع پسماند می باشد و در این راستا بخوبی اقدام نشده است.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با تقدیر از رئیس سازمان پسماند شهرداری و سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان جهت اخذ بودجه سی میلیارد تومانی برای شهر رشت گفت: این اقدام  نیازمند تقدیر است.

فرهام زاهد افزود: با جذب این رقم اعتباری می توان اقدامات خوبی در حوزه پسماند شهرداری رشت انجام داد.

لایحه پرداخت قدرالسهم شهرداری رشت به سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان مورد تصویب اعضای حاضر قرار گرفت و جهت تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال شد.

بدهی یکصد و هشتاد میلیون تومانی بهزیستی به شهرداری منطقه سه

لایحه هبه تخلفات ساختمانی اداره کل بهزیستی گیلان موضوع دیگری بود که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار منطقه سه شهرداری رشت در این خصوص گفت: در دوران فعالیت شورای چهارم این لایحه مطرح و مورد تصویب قرار نگرفت.

بینا افزود: رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم رشت معتقد بود که این ساختمان در ید و اختیار بهزیستی است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه سه رشت مبالغ هنگفتی از ادارات دولتی طلبکار است که از آن جمله می توان به نیروی دریایی و … اشاره کرد ادامه داد: سازمان بهزیستی در خصوص چندین ساختمان متعلق به خودش بالغ بر یکصد و هشتاد میلیون تومان به شهرداری منطقه سه بدهکار می باشد ودر حال حاضر آن ساختمانها  در تصرف سازمان بهزیستی است.

بینا افزود: در حال حاضر شهرداری مبلغ هشتاد میلیون تومان بابت جمع آوری متکدیان به سازمان بهزیستی بدهکار است و بهزیستی بابت این بدهی هیچ گونه کمکی در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان با شهرداری انجام نمی دهد و حتی حاضر به تهاتر بابت بدهی های متقابل نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در این باره گفت: در این خصوص نشستهایی با مدیر کل بهزیستی گیلان انجام شده است  و بهزیستی معتقد است با توجه به اینکه زمین ساختمان مذکور متعلق به اداره راه و شهرسازی می باشد تمایلی به این ملک ندارد.

رضا رسولی افزود: ساکنین این ساختمان از مددجویان سازمان بهزیستی گیلان هستند و در وضع فاجعه آمیزی  مشغول به زندگی هستند.

 وی خواستار برگزاری جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورای شهر رشت شد و بیان کرد:

بنده معتقدم در شرایطی با هبه تخلفات این ساختمانها موافقت کنیم که واحدهای مسکونی به نام مددجویان ساکن در آن سند زده شود.

 در ادامه جلسه عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز اظهار کرد: بهزیستی یک دستگاه خدمات رسان است و معتقدم پرونده های مربوط به مطالبات شهرداری رشت از دیگر سازمانهای دولتی نیز باید در کمیسیون برنامه و بودجه و صحن شورا مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

فاطمه شیرزاد افزود: در اخذ مطالبات شهرداری رشت از دیگر دستگاهها جدی تر برخورد شود و همانطوریکه آنان حساب شهرداری را مسدود می کنند ما نیز پیگیر مطالبات خودمان باشیم.

در ادامه احمد رمضانپور عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت گفت: در ابتدا وضعیت مالکیت عرصه و اعیان ساختمان مذکور مشخص شود و بعد هبه انجام بگیرد.

 لایحه هبه تخلفات ساختمانی اداره کل بهزیستی گیلان جهت بررسی به جلسه مشترک کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه شورای رشت در یکشنبه هفته آینده موکول شد.

Share